Szwedzkie marki chcą zamierzają wkroczyć do segmentu luksusowych kompaktów, w którym od dawna prym wiodą czołowi niemieccy producenci. Po zapowiedziach Volvo o wypuszczeniu na rynek modelu C30, teraz przyszła kolej na Saaba.
Po tym jak Volvo zapowiedziało wprowadzenie na rynek kompaktowego modelu C30, Saab - choć jeszcze nieoficjalnie - także planuje wprowadzenie do segmentu kompaktów własnego przedstawiciela. W wywiadzie dla Automotive news Europe, dyrektor zarządzający Jan-Ake Jonsson powiedział, że w segmencie usytuowanym poniżej modelu 9-3, widzi możliwość rywalizacji z niemieckimi producentami. "Chcemy mieć swój model w tej klasie" - dodaje Jonsson.
Saab chciałby czerpać korzyści finansowe z tego bardzo szybko rozwijającego się segmentu rynku, w którym prym wiodą przedstawiciele niemieckich koncernów - Audi, BMW i Mercedes. W ostatnim roku sprzedaż tych aut przekroczyła 800 000 sztuk, przy czym w ostatnim roku nastąpił wzrost aż o 28,6% (o 180 000 sztuk), natomiast w 2004 roku sprzedaż była wyższa o 10% w porównaniu do 2003 roku.
Nowy Saab jest dopiero w początkowej fazie rozwoju, a jego debiut rynkowy byłby możliwy nie wcześniej niż za 3 lata. Mały Saab prawdopodobnie powstałby na nowej płycie podłogowej przeznaczonej dla kolejnej generacji Astry lub wydłużonej wersji podwozia nowej Corsy.
Komentarze opinie