Reklama

S8 przez Warszawę - dlaczego tak drogo?

15/10/2007 20:59
Wybudowanie m.in. 13 wiaduktów, 5 zbiorników retencyjnych, jednego węzła drogowego, kilku kilometrów ścian oporowych i szczelinowych na tylko 10 kilometrach pierwszego odcinka obwodnicy Warszawy, drogi ekspresowej S8 Konotopa-Powązkowska, jest przyczyną znacznie wyższego kosztu powstania tej trasy, w stosunku do innych dróg budowanych w naszym kraju – informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w nawiązaniu do piątkowej publikacji Gazety Wyborczej.

Wśród przyczyn znacznie wyższych kosztów wybudowania tej drogi jest także fakt, że powstanie ona na terenach miejskich, bardzo silnie zurbanizowanych, co spowoduje niespotykaną w innych miejscach kraju kolizję z tzw. urządzeniami obcymi np. linią kolejową obsługującą hutę Lucchini, co wymaga budowy 4 km nowego toru, a także kolizję z dużym kolektorem burzowym obsługującym Warszawę.

Sam koszt wybudowania 10 kilometrów drogi wyniesie zatem około 310 mln złotych netto, ale budowa wymienionych wyżej elementów (roboty mostowe, kolejowe i pozostałe prace inżynierskie) będą kosztowały około 1,3 mld złotych bez podatku VAT.
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo eGorzow.pl




Reklama
Wróć do