Jak wynika z podanych przez włoskie ministerstwo transportu wstępnych danych, w styczniu sprzedaż nowych aut osobowych na Półwyspie Apenińskim wyniosła 212 568 sztuk, czyli o 3,7% mniej niż w analogicznym miesiącu roku ubiegłego. Słabo wypadł na tym tle koncern Fiat, oferujący samochody marki Fiat, Alfa Romeo i Lancia, który sprzedał łącznie 59 tys. pojazdów - o 12,7% mniej niż przed rokiem - zdobywając 27,8-proc. udział w rynku. W rozbiciu na poszczególne marki styczniowy wynik Fiata to spadek o 8,3%, Lancia straciła natomiast 10,4%, a Alfa Romeo - aż 38%.
Najlepsze wyniki w styczniu zanotowały tymczasem marki Smart, której sprzedaż wzrosła o 49,7%, a także Honda, która osiągnęła wzrost o 35,8%. Na uwagę zasługuje również Renault, które dzięki poprawie o 21% zyskało udział we włoskim rynku samochodowym na poziomie 7,3%.
Komentarze opinie