Nowoczesne samochody osobowe oraz SUV oferują generalnie wyższy poziom bezpieczeństwa pasażerów, jednak tylko gdy są sprzedawane na rynku niemieckim. Jak wynika z badań magazynu branżowego Auto Motor und Sport, w innych krajach europejskich oferta producentów jest często pod tym względem uboższa.
Przede wszystkim system stabilizacji toru jazdy (ESP), który w Niemczech należy prawie bez wyjątku do wyposażenia standardowego samochodów od klasy kompaktowej wzwyż, w innych krajach nie jest przez niektórych producentów wcale oferowany lub też dostępny jedynie za dopłatą. Również wyposażenie w kurtyny powietrzne różni się w poszczególnych państwach.
Jako przykład podano model Suzuki Grand Vitara, który np. w Norwegii, Grecji i Polsce nie ma ESP. Również w przypadku samochodów Hyundai Tucson oraz Honda CR-V ten element podnoszący bezpieczeństwo jest dostępny tylko na wybranych rynkach. Niemieccy klienci wybierający Toyotę RAV4 otrzymują ESP standardowo, natomiast dla kupujących w innych krajach wiąże się to z dodatkowymi wydatkami.
Być może wytłumaczenia co do odmiennej oferty wyposażenia gwarantującego większe bezpieczeństwo i komfort jazdy należy szukać w różnicach cen samochodów sprzedawanych w Niemczech.
Komentarze opinie