Rząd odrzucił apele sprzedawców części, którzy opowiadali się za przyjęciem w naszym kraju tzw. klauzuli napraw, która sprzyja konkurencji na rynku widocznych części zamiennych oraz daje swobodę wyboru konsumentów, jeśli chodzi o naprawę ich samochodów. Zgodnie z obecnie obowiązującymi przepisami, wygląd np. lusterek, szyb, błotników, zderzaków czy reflektorów może być opatentowany przez koncerny samochodowe. Mogą też one zabronić stosowania w naprawach tańszych części, produkowanych przez niezależnych dostawców.
Według danych Federacji Konsumentów, w Polsce części z logo koncernów są droższe o 58% w porównaniu z taką samą ofertą niezależnych producentów. Z obliczeń Stowarzyszenia Dystrybutorów Części Motoryzacyjnych (SDCM) wynika, że przez 10 lat właściciel samochodu wydaje 150% pierwotnej ceny auta na niezbędne przeglądy i naprawy.
Komentarze opinie