4 października w zakładach Forda w niemieckim Saarlouis ruszyła produkcja nowego Focusa ST, który trafi do salonów pod koniec tego roku i będzie dostępny we wszystkich krajach Europy. Jeszcze w bieżącym roku Ford planuje wyprodukowanie ogółem 3,6 tys. egzemplarzy nowego samochodu. Model będzie wytwarzany na tej samej linii montażowej, na której powstają pozostałe wersje Focusa oraz Focus C-MAX.
Przed uruchomieniem produkcji Forda Focus ST zakłady w Saarlouis poddano szeregowi modyfikacji. W dziale produkcji nadwozi wydzielono dodatkową przestrzeń, na której ulokowano urządzenia spawalnicze i laserowe umożliwiające wspawywanie dodatkowych wzmocnień przednich słupków, zwiększających odporność zderzeniową samochodu. Tutaj także odbywa się montaż dodatkowych osłon termicznych. W lakierni zainstalowano dodatkowy system umożliwiający lakierowanie nadwozia w charakterystycznym odcieniu koloru pomarańczowego, noszącym nazwę Electric Orange. Pewnym modyfikacjom, umożliwiającym transportowanie sportowych foteli Recaro oraz podwójnych układów wydechowych Focusa ST, poddano także przenośnik taśmowy, łączący halę montażową z mieszczącym się obok parkiem grupującym zakłady kooperujące. W części serwisowej zakładu, specjalnie z myślą o obsłudze użytkowników Focusa ST, zainstalowano nowe podnośniki i systemy odciągowe.
W ciągu ostatnich czterech lat Ford zainwestował ponad 750 mln EUR w modernizację fabryki w Saarlouis. Zakład ten był pierwszą wytwórnią, w której uruchomiono produkcję Focusa C-MAX w 2003 r., a także drugiej generacji Focusa w 2004, i teraz - najnowszego Focusa ST.
Komentarze opinie