Reklama

Rozwój firmy DaimlerChrysler Automotive Polska

17/03/2005 19:44
Podczas specjalnego spotkania 15 marca firma DaimlerChrysler Automotive Polska podsumowała dotychczasowe osiągnięcia na polski rynku i przedstawiła plany na rok bieżący. W 2004 r. osiągnięto obroty w wysokości 1,8 mld zł (+12,5%), a sprzedaż wyniosła 10 420 pojazdów (+7%), przekraczając po raz pierwszy w historii spółki poziom 10 tys. egzemplarzy. W rozbiciu sprzedaży na poszczególne marki, dział samochodów osobowych Mercedes-Benz sprzedał w 2004 r. 2 862 auta (3 498 rok wcześniej, -18%), wynik Smarta to 191 sztuk (+19%), Chrysler Jeep 1 466 (+6%), Mercedes-Benz Pojazdy Dostawcze 4 131 (+27%), Mercedes-Benz Ciężarówki 1 600 (+23%), natomiast przejęty przez DaimlerChrysler dział pojazdów dostawczych Mitsubishi Motors znalazł nabywców na 170 aut (+38%).

W klasie wyższej średniej DaimlerChrysler Automotive Polska zapewnił sobie trzecie miejscem dzięki sprzedaży 1 083 pojazdów. W klasie wyższej firma zajęła pierwszą lokatę (712 sprzedanych aut). DaimlerChrysler Automotive Polska zdobył również pozycję lidera w klasie aut luksusowych (108 szt.) i vanów (659). Na rynku samochodów dostawczych do 2,8 tony DaimlerChrysler Automotive Polska również sprzedał w ubiegłym roku najwięcej pojazdów (4 042), a w segmencie ciężarówek do 6 ton spółka sprzedała 1 600 pojazdów (trzecie miejsce).

Plany na rok 2005 r. zakładają m.in. wprowadzenie przez DaimlerChrysler Automotive Polska następujących nowych modeli samochodów osobowych:
- Mercedes-Benz Klasy B, zmodyfikowana Klasa M i S, a pod koniec roku również SL i SLK w wersji z silnikiem wysokoprężnym,
- na rynku sprzedawany już jest Chrysler Grand Voyager z systemem Stow"n Go, a w drugiej połowie roku pojawi się Chrysler 300C w wersji diesel,
- nowa wersja Jeep Grand Cherokee.

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo eGorzow.pl




Reklama
Wróć do