W sali kameralnej Filharmonii Gorzowskiej odbyła się kolejna z cyklu konferencji tematycznych, poświęconych propagowaniu zapisów przyjętej przez Sejmik Województwa Strategii Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Tym razem poruszona została problematyka realizacji inwestycji kolejowych na północy naszego województwa – punkt 15 listy kluczowych inwestycji zawartych w SRWL 2020: „Rozbudowa i modernizacja infrastruktury linii kolejowej nr 203 na odcinku Krzyż – Gorzów Wlkp. – Kostrzyn nad Odrą."
- Każdy kto widział panoramę Gorzowa wie, że linia kolejowa jest bardzo ważna. Estakada kolejowa traci walor estetyczny, stan techniczny jest taki, że jeszcze chwila i nie będą po niej jeździć pociągi. Modernizacja jest potrzebna. Nikt nas nie przekona także, że elektryfikacja linii 203 nie jest potrzebna – mówiła wiceprezydent Gorzowa Ewa Piekarz.
- Jeżeli chodzi o elektryfikację linii 203 to główne cele projektu to zwiększenie bezpieczeństwa, likwidacja ograniczeń i zwiększenie prędkości do minimum 120 km/h. Modernizacja estakady kolejowej ma zapobiec dalszej degradacji, poprawić ofertę przewozową i zlikwidować bariery architektoniczne. Będziemy się starać o dofinansowanie tych przedsięwzięć ze środków Unii Europejskiej – mówił Ryszard Magdziak kierownik kontraktu PKP PLK Szczecin.
- Linia 203 obecnie jest ważną linią komunikacji regionalnej, ale także międzywojewódzkiej. Dążymy do tego, aby wszystkie połączenia były jak najlepiej skomunikowane – mówił Andrzej Klauza, kierownik Wydziału Transportu Kolejowego i Infrastruktury w Urzędzie Marszałkowskim.
Konferencję zakończyły wystąpienia sekretarza miasta Jacka Jeremicza oraz Karla-Heinza Bossana – prezesa EUIG Kolej Berlin-Gorzów Wlkp.
Koszt modernizacji estakady kolejowej oszacowany został na kwotę ok. 100 mln zł, a elektryfikacja linii 203 ma kosztować ok. 62 mln zł.
20 marca w Kostrzynie nad Odrą odbędzie się konferencja, podczas której podsumowane zostaną dotychczasowe spotkania dotyczące infrastruktury kolejowej.
Komentarze opinie