W wyniku wprowadzenia nowych przepisów celnych Ford może zostać zmuszony do zapłacenia w ciągu trzech najbliższych miesięcy kwoty około 25 mln USD jako cła na importowane części do produkcji samochodów Focus, które wytwarzane są w zakładach koncernu niedaleko Petersburga.
W ubiegłym tygodniu władze celne Rosji poinformowały o cofnięciu spółce prawa do bezcłowego importu komponentów, twierdząc, że fabryka nie wywiązała się z obowiązku zwiększenia udziału części produkcji lokalnej w tym roku do 40%.
Ford był pierwszym zagranicznym producentem motoryzacji, który wybudował w Rosji własny zakład. Ustalono, że do 2007 r. 50% podzespołów wykorzystywanych przy produkcji ma być dostarczanych przez lokalnych wytwórców.
Henrik Nenzen, prezes Ford Russia, zapewnił, że do końca sierpnia, czyli tak jak ustalono z przedstawicielami Ministerstwa Rozwoju Gospodarczego i Handlu, fabryka koncernu spełni wymagania dotyczące zapewnienia rosyjskiego wsadu na poziomie 40%. Do tego czasu jednak koszt jednego wyprodukowanego auta zwiększy się w wyniku zmian przepisów celnych o 2 500 USD.
Komentarze opinie