Coraz więcej klientów w Niemczech decyduje się na zakup nowego auta na kredyt lub w ramach leasingu.
Jak wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie firmy Aral, liczba klientów płacących za samochód gotówką zmniejszyła się z 64% w roku 2003 do 49% w roku ubiegłym. Godny podkreślenia jest fakt, że coraz większa grupa osób odchodzi od swojej marki, jeśli nie zostanie im zaoferowany odpowiedni rabat.
Przy kupnie auta kobiety zazwyczaj kierują się racjonalnymi argumentami i sprawdzają dokładnie, które auto odpowiada ich preferencjom. Z drugiej strony, mężczyźni dokonują wyboru raczej szybko i często ulegają takim czynnikom, jak prestiż danej marki. W rezultacie mężczyźni wolą niemieckie marki takie jak Mercedes, BMW oraz Audi, natomiast kobiety kierują się raczej ku ofercie japońskich firm lub marki Volkswagen, które są uważane za synonim solidności oraz właściwej relacji wartości do ceny.
W sytuacji gdy osoba zainteresowana kupnem auta nie może liczyć na rabat, którego się wcześniej spodziewała, czyli średnio w wysokości około 12,5%, wówczas 40% potencjalnych klientów gotowych jest skorzystać z oferty innej marki lub nawet w ogóle zrezygnować z zakupu (17%).
Komentarze opinie