Reklama

Renault wprowadzi technologię Flex-Fuel do Europy

23/03/2006 23:45
Do końca 2009 roku 50% silników benzynowych Renault oferowanych do sprzedaży w Europie, będzie napędzanych mieszanką benzyny i etanolu. Wszystkie silniki diesla będą działać na 30-procentowym paliwie diester.
Kliknij, aby powiększyćNa tegorocznym Paryskim Międzynarodowym Show Rolniczym, Renault pokazało nowy samochód napędzany bio-paliwem (alkohol wytwarzany z roślin uprawnych m.in. kukurydzy, trzciny cukrowej). Clio Hi-Flex dostępne będzie z silnikiem o poj. 1.0 litra, rozwijającym moc 76 KM, a z etanolem 77 KM, lub z silnikiem 1.6 litra 16V o mocy odpowiednio 110 i 115 KM. Prędkość maksymalna, jaką rozwinie ten samochód, wynosi odpowiednio 167 km/h i 194 km/h. Nowe Renault będzie można zatankować benzyną i bio-paliwem jednocześnie. Silniki będą produkowane z myślą o rynku brazylijskim. Auto dostępne będzie w wersjach nadwozia trzy- i pięciodrzwiowy hatchback oraz sedan. Nowe modele Flex-Fuel zastąpią w Brazylii wszystkie wersje benzynowe, a ich cena będzie średnio o 1% wyższa od poprzednika. Najtańsza wersja napędzana etanolem będzie kosztować 26 570 R$ (Brazilian Real), czyli w przeliczeniu na funty szterlingi 7 165.

W Europie z biopaliwami wiązane są duże nadzieje. Chodzi przede wszystkim o redukcję emisji dwutlenku węgla. Renault aktywnie uczestniczy w tym procesie i w obecnej chwili należy do światowej czołówki, jeżeli wziąć pod uwagę niskie zużycie paliwa i emisję CO2. Przykładowo, w ubiegłym roku w Europie około 25% sprzedanych aut emitowało poniżej 120 g/km CO2, a firma posiada 9,7% udziału w rynku. Dzięki temu osiągnięto lepsze korzyści dla ochrony środowiska, niż te jakie dała niewielka liczba drogich pojazdów hybrydowych.
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo eGorzow.pl




Reklama
Wróć do