Do końca 2009 roku 50% silników benzynowych Renault oferowanych do sprzedaży w Europie, będzie napędzanych mieszanką benzyny i etanolu. Wszystkie silniki diesla będą działać na 30-procentowym paliwie diester.
Kliknij, aby powiększyćNa tegorocznym Paryskim Międzynarodowym Show Rolniczym, Renault pokazało nowy samochód napędzany bio-paliwem (alkohol wytwarzany z roślin uprawnych m.in. kukurydzy, trzciny cukrowej). Clio Hi-Flex dostępne będzie z silnikiem o poj. 1.0 litra, rozwijającym moc 76 KM, a z etanolem 77 KM, lub z silnikiem 1.6 litra 16V o mocy odpowiednio 110 i 115 KM. Prędkość maksymalna, jaką rozwinie ten samochód, wynosi odpowiednio 167 km/h i 194 km/h. Nowe Renault będzie można zatankować benzyną i bio-paliwem jednocześnie. Silniki będą produkowane z myślą o rynku brazylijskim. Auto dostępne będzie w wersjach nadwozia trzy- i pięciodrzwiowy hatchback oraz sedan. Nowe modele Flex-Fuel zastąpią w Brazylii wszystkie wersje benzynowe, a ich cena będzie średnio o 1% wyższa od poprzednika. Najtańsza wersja napędzana etanolem będzie kosztować 26 570 R$ (Brazilian Real), czyli w przeliczeniu na funty szterlingi 7 165.
W Europie z biopaliwami wiązane są duże nadzieje. Chodzi przede wszystkim o redukcję emisji dwutlenku węgla. Renault aktywnie uczestniczy w tym procesie i w obecnej chwili należy do światowej czołówki, jeżeli wziąć pod uwagę niskie zużycie paliwa i emisję CO2. Przykładowo, w ubiegłym roku w Europie około 25% sprzedanych aut emitowało poniżej 120 g/km CO2, a firma posiada 9,7% udziału w rynku. Dzięki temu osiągnięto lepsze korzyści dla ochrony środowiska, niż te jakie dała niewielka liczba drogich pojazdów hybrydowych.
Komentarze opinie