Reklama

Renault skraca czas wprowadzania nowych aut na rynek

11/10/2005 07:54
Renault zamierza skrócić czas wprowadzania nowych modeli samochodów na rynek do zaledwie dwóch lat dzięki cyfrowemu oprogramowaniu. Wdrożenie do produkcji trzeciej generacji Clio zajęło 28 miesięcy i jest to jak na razie rekord tego producenta. W przypadku poprzedniej generacji Clio, wprowadzonej w 1998 roku, zajęło to 49 miesięcy.

Nie uda się ustanowić nowego rekordu Renault Twingo, którego debiut rynkowy został odłożony do 2007 roku, ale nowy Megane, spodziewany w 2009 roku, może osiągnąć ten cel.

Krótszy okres wdrażania produktu pozwala zredukować koszty (w przypadku Clio oszczędności sięgnęły prawie 200 mln dolarów). Nowa generacja oprogramowania pozwoli na jeszcze większe oszczędności, skracając dwukrotnie okres od złożenia zamówienia do wykonania narzędzi do produkcji części. Oprogramowanie cyfrowe ułatwia również dokonywanie modyfikacji - kiedy konstruktor wprowadza zmianę, system automatycznie oblicza cały schemat projektu.

Renault skrócił czas wdrażania nowego Clio również dzięki wykorzystaniu wspólnych elementów z innymi pojazdami własnymi i swojego partnera - Nissana (wspólna płyta podłogowa z Modusem i Nissanem Note i Micra).
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo eGorzow.pl




Reklama
Wróć do