Zgodnie z polityką stałej poprawy bezpieczeństwa swoich pojazdów Renault wprowadza w Clio III nowy system zabezpieczeń w przypadku uderzenia w tył samochodu oraz nowe rozwiązanie umożliwiające przewóz dzieci w wieku od 6-10 lat na środkowym miejscu z tyłu. Bezpieczeństwo jest strategicznym elementem polityki Renault - co roku grupa poświęca 100 mln EUR na prace badawczo-rozwojowe w tej dziedzinie, zatrudniając przy nich 600 pracowników.
Na wypadek uderzenia w tył pojazdu Clio III jest wyposażone w innowacyjne rozwiązanie, obejmujące przednie fotele i zagłówki pochłaniające energię zderzenia. Podczas regulacji wysokości przesuwa się tutaj sam zagłówek, a nie pręty w oparciu fotela. Nie stanowią one już zatem sztywnego elementu w oparciu, dzięki czemu plecy pasażera mogą się głęboko wcisnąć w oparcie do momentu, gdy głowa dotknie zagłówka. Konstrukcja tylnej kanapy wyposażonej w trzy zagłówki chowane w oparciu została wzmocniona, podobnie jak jej mocowanie do nadwozia, w celu ograniczenia zjawiska odchylania się oparcia podczas zderzenia.
W Clio wprowadzono również po raz pierwszy nowe rozwiązanie siedzenia dla dzieci w wieku 6-10 lat na środkowym miejscu z tyłu. Poduszka siedzenia została skrócona, aby umożliwić dziecku przyjęcie prawidłowej postawy podczas siedzenia. Klamry pasów zostały przesunięte do przodu i opuszczone, aby pas układał się prawidłowo na jamie brzusznej dziecka w celu uniknięcia ryzyka tzw. nurkowania. Dodatkowa prowadnica pasa jest umieszczona w górnej części oparcia, aby nie uciskał on dziecka w szyję. W opcji oferowany jest pakiet obejmujący prowadnicę pasa i zagłówek, który można dostosować do wzrostu dziecka.
Na tylnych miejscach zastosowano odpowiednie wyprofilowanie blachy znajdującej się pod siedzeniami, aby zapobiec zjawisku nurkowania. Boczne miejsca z tyłu są wyposażone w pirotechniczne napinacze i ograniczniki napięcia do 600 daN - system ten jest oferowany wyłącznie przez Renault.
Clio III posiada również 4 punkty mocujące Isofix na bocznych miejscach z tyłu i na miejscu pasażera z przodu.
Komentarze opinie