Renault wypuści na rynek Modusa z silnikiem wysokoprężnym o mocy 106 KM i maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 240 Nm (oznaczenie 1.5 dCi 105). Jest to zmodyfikowana jednostka wysokoprężna 1.5 dCi, której najmocniejszy wariant uzyskiwał dotychczas moc 100 KM i 200 Nm, co oznacza, że w najnowszym wydaniu moment obrotowy zwiększył się o 20%. Zmodernizowany diesel, dzięki niskiej emisji spalin na poziomie 124g CO2/km, spełnia najwyższą normę czystości EURO 4. Jego produkcja odbywać się będzie w fabryce Modusa w hiszpańskich zakładach w Valladolid.
Wraz z nowym silnikiem, w Modusie zadebiutuje również najnowsza, sześciobiegowa manualna skrzynia biegów, która powstała przy współpracy inżynierów z działów technicznych Nissana i Renault. Przekładnia ta ma zsynchronizowane trzy biegi: dwa pierwsze biegi i wsteczny, a najważniejszą z jej zalet jest zmniejszenie zużycia paliwa o 10 procent. Roczne plany zakładają produkcję 450 000 sztuk, a ich montaż będzie się odbywał w Sewilli, w hiszpańskich zakładach Renault.
Modus z najnowszym źródłem napędu przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 11,2 sekundy i rozpędza się maksymalnie 186 km/h, zużywając przy tym średnio 4,7 litra paliwa na 100 km (minimalnie 4.2 litra).
We Francji cena najtańszego modelu z tym silnikiem wynosi 17 950 euro (cennik z 1.04.05).
Komentarze opinie