Reklama

Renault liderem spadków w listopadzie

17/12/2005 23:03
Jak podaje europejskie stowarzyszenie producentów samochodów ACEA, w listopadzie sprzedaż nowych aut w 23 krajach należących do Unii Europejskie (dane dotyczące Cypru i Malty nie są dostępne) oraz krajach należących do EFTA spadła o 2,8%, do 1 168 628 sztuk.

Liderem europejskiego rynku pozostaje marka Volkswagen z 10-procentowym udziałem w całkowitej sprzedaży (1 415 760 aut od początku roku, +2,6% r/r). Kolejne miejsca zajmują: Renault (9,7%), Opel/Vauxhall (9,0%), Ford (8,3%), Peugeot (7,5%) i Citroen (6,2%) oraz Toyota z Lexusem (5,4%) i Fiat (4,8%). Najwyższy miesięczny wzrost sprzedaży zanotował Land Rover (+24,6% r/r), a największy spadek stał się udziałem brytyjskiego MG Rover (-81,3%). Volkswagen sprzedał w listopadzie 129 260 aut, o 0,4% więcej niż przed rokiem, co sprawiło, że został liderem również w sprzedaży miesięcznej z 11,1-procentowym udziałem w rynku. Na dalszych miejscach kolejność była podobna, jak w przypadku wyników sumarycznych, z tym, że Fiat uzyskał większy udział w listopadowej sprzedaży niż Toyota (odpowiednio 5,4% i 5,3%).

Zarówno w listopadzie, jak i w ciągu 11 miesięcy b.r. dobrze sprzedawały się auta Skody (wzrost o 3,0% i 4,6%), Citroena (+2,9% i +1,2%), Mercedesa (+3,1% i +0,2%) i BMW (+9,5% i +12,8%). W przypadku takich producentów jak Audi spadek wyników miesięcznych (o 3,3%) nie przełożył się jeszcze na bilans sprzedaży sumarycznej, który pozostawał dodatni (+10,9%). Wyraźnie spada sprzedaż Renault (miesięczna o 18,0%, sumaryczna o 6,4%), Seata (-4,1% i -5,5%), Forda (-7,8% i -3,4%) i Volvo (-2,6% i -1,5%), a zwłaszcza Jaguara (-12,7% i -23,1%) i Alfy Romeo (-19,3% i -17,6%). Z racji swojej pozycji na rynku Renault odpowiada za dużą część spadku sprzedaży notowanego w listopadzie. Wynik skumulowany zmniejszył się do 1 366 087 sztuk, a trend spadkowy jest coraz silniejszy. Opel zanotował niewielki spadek wyników (sprzedaż miesięczna na poziomie sprzed roku, skumulowana jest gorsza o 1,1%).

Zwraca uwagę duży wzrost sprzedaży niektórych marek koreańskich i japońskich, zarówno w ujęciu miesięcznym, jak i rocznym (Kia: wzrost odpowiednio o 18,3% i 49,8%, Suzuki: +18,7% i +13,4%, Honda: +5% i +9,4%). Mitsubishi uzyskało słaby wynik miesięczny (-9,1%), natomiast w skali 11 miesięcy zanotowano wzrost o 9,3%. Podobnie było w przypadku Hyundaia (-4,6% i +3,9%), spada natomiast sprzedaż Nissana i Mazdy (listopad: -29,6% i -0,6%, skumulowana: - 3,5% i -8,1%).
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo eGorzow.pl




Reklama
Wróć do