Na Salonie w Paryżu Renault prezentuje model Koleos Concept, który stanowi zapowiedź samochodu typu 4x4, szykowanego do premiery handlowej w pierwszym półroczu 2008.Koleos Concept, zaprojektowany przez dział designu Renault we współpracy z ośrodkiem stylistycznym Renault Samsung Motors w Korei, posiada pełną ekspresji, sportową linię, która nie zdradza agresywności typowej dla SUV. Szaroniebieski kolor lakieru nadaje bryle pojazdu wygląd ?high tech?. Zastosowane w reflektorach diody LED zapewniają zarówno światła postojowe, mijania, drogowe jak i kierunkowskazy. W boczne lusterka wbudowano światła przeciwmgielne i dodatkowe kierunkowskazy. Linia i proporcje Koleos Concept sprawiają wrażenie ruchu. Na styku boków z dachem pojawia się pas o satynowych refleksach podkreślających wrażenie płynności. Przeszklony dach jest wzmocniony poprzeczkami z aluminiowych profili. Mocno zaakcentowane nadkola kryją 19-calowe aluminiowe obręcze kół i opony o oryginalnej rzeźbie bieżnika. Prześwit 200 mm i aluminiowe osłony z przodu i z tyłu zachęcają do ucieczki od codzienności. Mocno pochylona tylna szyba podkreśla dynamiczny wygląd Koleos Concept. Charakterystyczny tył można rozpoznać po płynnej linii biegnącej od podstawy tylnej szyby do środka klapy, wydłużając ją optycznie. Podkreślona błyszczącym czarnym lakierem, wydłużona klapa doskonale eksponuje logo. Podwójna rura wydechowa, dyskretnie wystająca z tylnego zderzaka, zdradza dynamiczny i mocny silnik ukryty pod maską. Wsiadanie do samochodu ułatwiają aluminiowe progi rozkładające się po otwarciu drzwi. Kabina Koleos Concept emanuje sportową atmosferą łączącą elegancję z praktycznym podejściem, utrzymaną w dwukolorowej tonacji. Cztery niezależne siedzenia przyciągają wzrok finezyjną linią. Siedzenia i oparcia pokryte beżową skórą mają optymalną grubość, która zapewnia odpowiednią ilość miejsca dla pasażerów i bagażu. Zainspirowana sportowymi samochodami deska rozdzielcza mieści wszystkie elementy sterujące wyposażeniem auta. Licznik jest podświetlany za pomocą diod tworzących obramowanie zegara, podkreślających nowoczesny design wskazówek. W centralnej części wykonanej z przezroczystego tworzywa pojawiają się przyciski niezależnej regulacji klimatyzacji. Liczne elementy wyposażenia podnoszą komfort i ułatwiają użytkowanie auta. W centralnej części deski znajduje się ekran wykorzystywany do potrzeb nawigacji, aplikacji multimedialnych oraz informacji przydatnych w samochodzie tego typu: ciśnienia atmosferycznego, kierunków świata, wysokości (bieżącej oraz historii), kąta pochylenia. Wszystkie informacje są doskonale widoczne dla wszystkich pasażerów. Ergonomiczne i zarazem intuicyjne w obsłudze elementy sterujące są zgodne z opracowaną przez Renault koncepcją ?Touch design?. Wnętrze jest doskonale doświetlone dzięki ogromnemu, panoramicznemu dachowi ze szkła. Pod względem komfortu i ilości miejsca Koleos Concept może równać się z większością samochodów jednobryłowych z segmentu C. Ilość miejsca nad głową oraz szerokość między podłokietnikami pozwalają swobodnie pomieścić cztery osoby, niezależnie od ich wzrostu i tuszy. Liczne schowki w kabinie przypominają rozwiązania typowe dla samochodów jednobryłowych. Schowki w podłodze, szuflady pod siedzeniami i schowek w konsoli centralnej uzupełniają schowki w drzwiach. Koleos Concept posiada wyposażenie przydatne zarówno w codziennej eksploatacji jak i podczas aktywnego spędzania wolnego czasu. Klapa z podwójnym systemem otwarcia ułatwia załadunek i zapewnia dostęp nawet w przypadku bardzo małej ilości miejsca wokół samochodu. Z myślą o weekendach i wakacjach dolna część klapy została zaprojektowana tak, aby mogły na niej usiąść dwie osoby, na przykład podczas pikniku, czy jakichkolwiek czynności na wolnym powietrzu. Zawieszenie typowe dla samochodów zdolnych pokonać najgorsze drogi pozwala na różne eskapady. W nowym układzie jezdnym opracowanym we współpracy z Nissanem wykorzystano know-how japońskiego partnera w dziedzinie pojazdów 4x4. Możliwość przełączenia napędu na dwa lub cztery koła za pomocą sterowanego elektronicznie sprzęgła rozdzielającego moment obrotowy na koła w zależności od ich przyczepności zapewnia sprawne poruszanie się. Rozwiązanie to zapewnia doskonałe trzymanie się drogi. Koleos Concept dysponuje również wszystkimi systemami wspomagającymi prowadzenie, takimi jak ABS, system wspomagania nagłego hamowania, ESP oraz systemy przydatne podczas jazdy w terenie : system ułatwiający wysiadanie HDC (Hill Down Control) oraz układ ułatwiający ruszanie pod górkę HSA (Hill Start Assist). Koleos Concept jest napędzany silnikiem zapewniającym swobodne poruszanie się zarówno po mieście, na autostradzie w drodze na wakacje, jak i na wyboistych drogach o słabej przyczepności. W silniku 2.0 dCi zastosowano najnowsze technologie wykorzystywane w silnikach wysokoprężnych: piezoelektryczne wtryskiwacze, listwę wtrysku o ciśnieniu 1600 barów, turbo o zmiennej geometrii, itd. Jednostka wyposażona jest w filtr cząstek stałych o okresowej regeneracji, pracująca bez żadnych dodatków w celu ograniczenia zużycia paliwa. Do tego dochodzi 6-biegowa skrzynia mechaniczna zapewniającą przyjemność jazdy godną klasycznego samochodu osoboweg
Komentarze opinie