Reklama

Renault Clio trzeciej generacji

16/06/2005 14:37
Renault opublikowało dziś pierwsze oficjalne zdjęcia modelu Clio trzeciej generacji. Nowe Clio jest znacznie większe od swojego poprzednika. Pojazd ma długość 3 986 mm (+174 mm), szerokość 1 707 mm (+68 mm) i wysokość 1 493 mm (+58 mm). Rozstaw osi, wynoszący 2 575 mm, jest o 103 mm dłuższy. Bagażnik, przy standardowo rozłożonych fotelach, może pomieścić 288 litrów (+ 33 litry), a po złożeniu tylnej kanapy - 1 038 litrów (tylko o 1 litr więcej od poprzednika).

Początkowo w ofercie Clio znajdować się będzie osiem jednostek napędowych: pięć benzynowych oraz trzy wysokoprężne. Zaznaczyć trzeba, że każda z nich spełnia normę czystości emisji spalin EURO 4. Najsłabszy silnik benzynowy, jaki będzie dostępny w tym modelu, ma poj. 1.2 litra i moc 75 KM. Najmocniejszy - przynajmniej na razie - ma poj. 1.6 litra i moc 110 KM. Nowością w gamie będzie jednostka o poj. 1.4 litra o mocy 88 KM.

Ofertę diesli otwiera znany silnik o poj.1.5 litra, ale o mocy podwyższonej do 68 KM (wcześniej 65 KM). Większą moc ma również drugi wariant tej jednostki - 85 KM to o 3 KM niż w chwili obecnej. Nowością w palecie będzie zastosowany po raz pierwszy w Modusie silnik - również o poj. 1.5 litra - o mocy 106 KM. Kolejną nowością w Clio jest zautomatyzowana przekładnia, pozwalająca na jazdę w trybie automatycznym lub też na zmianę biegów za pomocą manetek, umieszczonych za kołem kierownicy. Będzie występowała ona jako opcja do silnika benzynowego o mocy 75 KM i diesla o mocy 86 KM.

Samochód będzie dostępny w sześciu wersjach wyposażenia: Authentique, Expression, Dynamique, Privilege, Initiale, a w późniejszym okresie do gamy dołączy wersja Sport. Jedną z nowości w wyposażeniu modelu będzie możliwość zamówienia reflektorów ksenonowych z systemem oświetlenia zakrętów. Będzie można także dokupić składający się z dwóch części szklany dach, kartę typu "Hands Free" czy system nawigacji satelitarnej Carminat (podobny, jak w nowej Lagunie).

Od dłuższego czasu jednym z priorytetów Renault jest zapewnienie podróżującym wysokiego bezpieczeństwa. Nie inaczej jest w przypadku Clio. W wyposażeniu standardowym auta, w zależności od wersji nadwozia, montowanych będzie od 6 do 8 poduszek powietrznych, w tym specjalne poduszki zainstalowane w siedziskach przednich foteli (podobnie, jak w modelu Megane). Ponadto w samochodzie będą oferowane elektroniczne systemy takie, jak ABS z EBD, BAS, ESP i ASR. Celem Renault jest oczywiście osiągnięcie najwyższego wyniku (5 gwiazdek) w testach zderzeniowych organizacji EuroNCAP.



Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo eGorzow.pl




Reklama
Wróć do