Reklama

Renault Altica - sportowe kombi ze zmysłem praktycznym

07/02/2006 00:11
Na Salonie Genewskim Renault zaprezentuje nowy concept-car ALTICA, łączący w sobie cechy sportowego coupe z przestronnością i praktycznością rodzinnego kombi.
Panoramiczna przednia szyba oraz duża szyba tylna eksponują aerodynamiczną, płynną linię auta. Jego wygląd - niskie nadwozie, długa maska i mocno zarysowana linia błotników - doskonale oddaje jego dynamikę i sportowy charakter. Sportowe i dynamiczne wnętrze w pełni odpowiada stylistyce zewnętrznej. Moduł sterowania jest podwieszony do konstrukcji wyposażonej w cztery wyprofilowane ramiona przypominające bolidy Formuły 1.

Przezroczysty dach i panoramiczna przednia szyba zapewniają otwarcie na świat zewnętrzny i doskonale doświetlają wnętrze. Mozaikowe tylne szybki przepuszczają promienie słońca niczym witraże, dodając wnętrzu ciepła. Ich rozmieszczenie i ustawienie zapewnia dobrą widoczność do tyłu pod kątem 3/4, niezbędną przy manewrach parkowania.

W ALTICE zastosowano specjalne diody LED, które w trybie świateł dziennych dają efekt świetlny odblasku. Jest on uzyskany dzięki mikroskopijnym nacięciom, wykonanym w technologii laserowej, w poliwęglanowym kloszu świateł. Boczne, unoszone do góry drzwi o wysmukłym kształcie podkreślają sportowy charakter ALTICA, zapewniając dodatkowo lepszy dostęp do niskiego nadwozia. W środku znalazły się cztery niezależne siedzenia przymocowane na stałe, ale można je dostosować - dzięki elektrycznemu napędowi - do ciał pasażerów. Centralny podłokietnik rozkłada się automatycznie, gdy kierowca zajmuje miejsce w fotelu. Oparcia tylnych siedzeń można złożyć, chowając je płasko w podłogę, w wyniku czego powstaje bagażnik o poj. 1 300 litrów.

Licznik oferuje dwa tryby odczytu. W trybie "Confort" rzeczywista prędkość jest wyświetlana pośrodku. Na obwodzie zegara pokazuje się prędkość dozwolona, podświetlana na czerwono w przypadku jej przekroczenia. W trybie „Sport” prędkość jest zawsze wyświetlana pośrodku. Na obwodzie zegara pojawia się cyfrowy obrotomierz oraz wskaźnik ciśnienia turbo. Dzięki doskonałej grafice i rozdzielczości ekranu informacje są łatwo czytelne.

Źródłem napędu jest nowy silnik wysokoprężny 2.0 dCI o mocy 177 KM (380 Nm), wyposażony w filtr cząstek stałych, który rozpędza auto od 0 do 100 km/h w czasie 7,5 sekundy. Za przeniesienia napędu odpowiada 6-biegowa mechaniczna przekładnia. W przypadku ALTICA, wysokie osiągi łączą się z niskim zużyciem paliwa: opracowany przez Alians Renault-Nissan silnik jest niezwykle oszczędny i emituje tylko 140 g/km CO2.

Niskie zużycie paliwa wynika również z wyjątkowych parametrów aerodynamicznych pojazdu. Umieszczony na końcu dachu, w miejscu gdzie strumień powietrza odrywa się od nadwozia, ledwo widoczny układ mechaniczny na przemian wyrzuca i zasysa strumienie powietrza przez 2-milimetrową szczelinę. Aktywnie kontroluje w ten sposób odrywanie się strumieni powietrza od nadwozia w zależności od prędkości samochodu. Ten innowacyjny, opatentowany przez Renault, system zmniejsza tzw. cień aerodynamiczny i pozwala kontrolować jego strukturę. Zużywa jedynie 10 W, poprawiając Cx o 15% przy prędkości 130 km/h.

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo eGorzow.pl




Reklama
Wróć do