Jak przygotować się do kontroli z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych i z Urzędu Skarbowego? Jak zatrudnić pracownika z Ukrainy? Na jakie ulgi podatkowe mogą liczyć gorzowscy przedsiębiorcy? Między innymi tego dowiedzieli się uczestnicy szkolenia zorganizowanego w siedzibie Zakładu Ubezpieczeń Społecznych w Gorzowie Wlkp. w ramach Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości.
Organizatorem szkolenia była Lubuska Organizacja Pracodawców we współpracy z gorzowskimi instytucjami: Zakładem Ubezpieczeń Społecznych, Urzędem Skarbowym oraz Lubuskim Urzędem Wojewódzkim i Urzędem Miasta.
- Celem szkolenia jest pogłębianie współpracy i dialogu pomiędzy przedsiębiorstwami, instytucjami otoczenia biznesu a administracją publiczną - tłumaczył podczas rozpoczęcia spotkania Dariusz Obiegło, Dyrektor Oddziału ZUS w Gorzowie Wlkp.
W wydarzeniu uczestniczyli znamienici goście z gorzowskich instytucji.: Artur Radziński, Zastępca Prezydenta ds. Gospodarki, Henryk Maciej Woźniak, Przewodniczący Zarządu Lubuskiej Organizacji Pracodawców, Agata Dusińska, Dyrektor Wydziału Obsługi Inwestora i Biznesu oraz Katarzyna Korycka, Miejski Rzecznik Przedsiębiorców. W szkoleniu uczestniczyło ponad 60 osób ze środowisk związanych z gorzowską sferą biznesową. Przedsiębiorcy mieli okazję wysłuchać czterech referatów. Ryszard Rozesłaniec, Kierujący Wydziałem Kontroli Płatników Składek w gorzowskim Oddziale ZUS przedstawił przepisy, na podstawie których prowadzane są kontrole z ZUS. Natomiast o tym jak przygotować się do kontroli podatkowej opowiedział Krzysztof Zabiełowicz, Zastępca Naczelnika Urzędu Skarbowego. Paweł Klimczak, Dyrektor Wydziału Spraw Obywatelskich i Cudzoziemców z Lubuskiego Urzędu Wojewódzkiego przedstawił zasady zatrudnienia pracowników z Ukrainy, a Renat Rój, Dyrektor Wydziału Podatków i Opłat gorzowskiego magistratu omówiła procedury i ulgi możliwe do zastosowania w Gorzowie Wlkp.
Szkolenie było również okazją dla przedsiębiorców do zadawania indywidualnych pytań związanych ze swoją działalnością, z której chętnie skorzystali.
Podczas spotkania do dyspozycji uczestników był także doradca do spraw ulg i umorzeń z gorzowskiego Oddziału ZUS oraz specjaliści firmy Audit, którzy odpowiadali na pytania związane ze zmianami i perspektywami na rynku pracy. Informacji udzielali także eksperci z Wydziału Obsługi Inwestora i Biznesu Urzędu Miasta Gorzowa Wlkp.
- Cieszę się, że mogłam wziąć udział w tym szkoleniu. Była to dla mnie okazja nie tylko do wymiany doświadczeń z innymi przedsiębiorcami oraz administracją publiczną, ale także możliwość zdobycia wiedzy, która z pewnością przyda mi się w przyszłości np. podczas kontroli podatkowej. Okazuje się, że nie trzeba bać się urzędów, jeśli firmę prowadzę uczciwie - tłumaczyła jedna z uczestniczek szkolenia.
Komentarze opinie