Podczas gdy polski rynek motoryzacyjny dotknął w minionym roku głęboki kryzys, Grupa PGD - po raz pierwszy w swojej historii - zanotowała roczną sprzedaż samochodów powyżej 6 tys. sztuk (dokładnie 6 056). "Wzrost jest nie tylko wynikiem otwarcia nowych salonów w Bańskiej Bystrzycy i Krakowie oraz zwiększonej sprzedaży samochodów używanych, ale także oparcia się kryzysowi przez wszystkie salony Grupy - mówi prezes Grupy PGD Adam Pietkiewicz. Wzrosty sprzedaży zanotowały bielski salon Nissana (o 18,6%) i Suzuki (o 13,7%) oraz krakowski salon Ford Euro Car (o 1,2%).
Grupa PGD znacząco, bo aż do 1,68% zwiększyła swój udział w sprzedaży nowych samochodów osobowych w Polsce (w roku 2004 udział ten wyniósł 1,39%). Wzrosły także udziały Grupy PGD w sprzedaży poszczególnych marek - w sprzedaży Forda z 12,6 do 16%, Nissana z 3,5 do 3,9%, a także Suzuki z 9 do 11,3%. Warto zaznaczyć, że salon Japan Motors Kraków, który rozpoczął działalność we wrześniu, w czwartym kwartale 2005 r. zanotował najwyższą sprzedaż spośród salonów sieci dealerskiej Suzuki w Polsce i pod względem średniej sprzedaży miesięcznej wyprzedził dotychczasowego lidera - Japan Motors Bielsko.
1 191 to liczba sprzedanych w 2005 r. przez Grupę PGD samochodów używanych, co oznacza wzrost o 1,9% w porównaniu z rokiem poprzednim.
"Ten trudny dla branży motoryzacyjnej rok przyniósł potwierdzenie, że nasze dealerstwa cieszą się zaufaniem klientów, wykorzystują efekt synergii, są dobrze zarządzane i prowadzą skuteczne strategie marketingowe - wyjaśnia przyczyny sukcesu Adam Pietkiewicz. "W tym roku planujemy zwiększenie sprzedaży w Polsce o około 40% i być może osiągnięcie nawet 2,5% udziału w rynku. Zakładając, że poziom sprzedaży nowych aut będzie zbliżony do tegorocznego, wzrost zamierzamy osiągnąć dzięki powiększeniu Grupy PGD o kilka nowych salonów".
Od początku roku w skład Grupy PGD wchodzi największy dealer Forda na Śląsku i Zagłębiu - Multexim, którego udział w sprzedaży Forda wyniósł 3,6%, a jeszcze w tym półroczu PGD chce otworzyć nowe trzymarkowe dealerstwo w Warszawie.
Grupa PGD sprzedaje samochody także na Słowacji. Tamtejszy rynek wzrósł w minionym roku o niespełna 3%, natomiast należący do Grupy PGD salon Euromotor w Bańskiej Bystrzycy zanotował wzrost sprzedaży aż o 245%. Przyczyną tak spektakularnego wzrostu jest w tym wypadku nowa siedziba oraz rozszerzenie oferty do trzech marek (Ford, Skoda i Volvo).
Komentarze opinie