Reklama

Reklama samochodów osobowych w mediach - marzec 2005

18/04/2005 17:04
W marcu wydatki producentów i importerów aut osobowych na reklamę w mediach wyniosły 64 mln 183 tys. zł. Dla porównania, wydatki na reklamę rok wcześniej osiągnęły poziom 44 mln 763 tys. zł. Większość kwot przeznaczonych na reklamę w motoryzacji przypadła gazetom (23 mln 50 tys. zł), a dalej uplasowały się stacje telewizyjne (22 mln 993 tys. zł), magazyny (9 mln 123 tys. zł) i radio (9 mln 16 tys. zł). Wydatki na reklamę samochodów w marcu stanowiły 6,6% wszystkich nadkładów na reklamę w mediach. Dla porównania, w marcu roku 2004 udział wydatków na reklamę aut osobowych w stosunku do całości nakładów na reklamę wyniósł 4,8%.

W pierwszym kwartale łączny budżet przeznaczony na reklamę samochodów (148 mln 835 tys. zł) stanowił 6,6% wszystkich kosztów reklamowanych w mediach grup produktów, natomiast rok wcześniej było to tylko 4,9%.

W porównaniu z danymi w marcu 2004 r. wydatki na reklamę samochodów wzrosły aż o 43,4%, natomiast liczba emisji wyniosła łącznie 22 527 razy (+179,1%). W rozbiciu na poszczególne media, największy wzrost wydatków na reklamę motoryzacyjną zanotowało radio (+108,3%) przy wzroście liczby emisji do 11 796 razy (+356%). Dla porównania, w telewizji reklamy samochodów osobowych pokazano w marcu 8 596 razy (+139,1%).

Od początku roku wydatki na reklamę aut osobowych są większe niż przed rokiem o 36,2%, a liczba emisji wyniosła 46 132 razy (+118%).

Dane pochodzą z mediów objętych monitoringiem Expert-Monitor, a wszystkie podane wydatki liczone są wg cenników mediów bez upustów. ([email protected])
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo eGorzow.pl




Reklama
Wróć do