W kwietniu wydatki producentów i importerów aut osobowych na reklamę w mediach wyniosły 53 mln 20 tys. zł. Dla porównania, wydatki na reklamę rok wcześniej osiągnęły poziom 50 mln 659 tys. zł. Większość kwot przeznaczonych na reklamę w motoryzacji przypadła telewizji (18,9 mln zł), a dalej uplasowały się gazety (17,9 mln zł), magazyny (11,1 mln zł) oraz radio (5,1 mln zł). Wydatki na reklamę samochodów w kwietniu stanowiły 6,2% wszystkich nakładów na reklamę w mediach. Dla porównania, w kwietniu roku 2004 udział wydatków na reklamę aut osobowych w stosunku do całości nakładów na reklamę wyniósł 4,9%.
W pierwszych czterech miesiącach roku łączny budżet przeznaczony na reklamę samochodów (202 mln 140 tys. zł) stanowił 6,5% wszystkich kosztów reklamowanych w mediach grup produktów, natomiast rok wcześniej było to 4,9%.
W porównaniu z danymi w kwietniu 2004 r. wydatki na reklamę samochodów wzrosły o 4,7%, natomiast liczba emisji wyniosła łącznie 13 236 (+26,8%). W rozbiciu na poszczególne media, największy wzrost wydatków na reklamę motoryzacyjną zanotowały gazety (+69,4%) przy spadku liczby emisji do 1 442 (-16,4%). Dla porównania, w telewizji reklamy samochodów osobowych pokazano w kwietniu 6 797 razy (+21,6%).
Od początku roku wydatki na reklamę aut osobowych są większe niż przed rokiem o 26,4%, a liczba emisji wyniosła 59 657 razy (+88,8%).
Dane pochodzą z mediów objętych monitoringiem Expert-Monitor, a wszystkie podane wydatki liczone są wg cenników mediów bez upustów. ([email protected])
Komentarze opinie