Reklama

Reklama samochodów osobowych w mediach - maj 2005

20/06/2005 20:40
W maju wydatki producentów i importerów aut osobowych na reklamę w mediach wyniosły 57 mln 297 tys. zł. Dla porównania, wydatki na reklamę rok wcześniej osiągnęły poziom 57 mln 866 tys. zł. Większość kwot przeznaczonych na reklamę w motoryzacji przypadła tym razem gazetom (19,3 mln zł), a dalej uplasowała się telewizja (17,4 mln zł), magazyny (12,5 mln zł) oraz radio (8,1 mln zł). Wydatki na reklamę samochodów stanowiły w maju 5,2% wszystkich nakładów na reklamę w mediach. Dla porównania, w maju roku 2004 udział wydatków na reklamę aut osobowych w stosunku do całości nakładów na reklamę wyniósł 5,7%.

W pierwszych pięciu miesiącach roku łączny budżet przeznaczony na reklamę samochodów (259 mln 724 tys. zł) stanowił 6,1% wszystkich kosztów reklamowanych w mediach grup produktów, natomiast rok wcześniej było to 5,1%.

W porównaniu z danymi w maju 2004 r. wydatki na reklamę samochodów spadły o 1%, natomiast liczba emisji wyniosła łącznie 15 039 (+17,4%). W rozbiciu na poszczególne media, największy wzrost wydatków na reklamę motoryzacyjną zanotowało radio (+96,3%) przy jednoczesnym wzroście emisji do 6 467 razy (+146,1%). Dla porównania, w wydatki na reklamę aut w stacjach telewizyjnych spadły aż o 39,4%, natomiast liczba emisji wyniosła 6 853 (-15,9%).

Od początku roku wydatki na reklamę aut osobowych są większe niż przed rokiem o 19,2%, podczas gdy liczba emisji wyniosła 74 731 razy (+68,3%).


Dane pochodzą z mediów objętych monitoringiem Expert-Monitor, a wszystkie podane wydatki liczone są wg cenników mediów bez upustów. ([email protected])
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo eGorzow.pl




Reklama
Wróć do