Reklama

Reklama samochodów osobowych w mediach - czerwiec 2005

23/07/2005 13:41
W czerwcu wydatki producentów i importerów aut osobowych na reklamę w mediach wyniosły 65 mln 40 tys. zł. Dla porównania, wydatki na reklamę rok wcześniej osiągnęły poziom 47 mln 91 tys. zł. Większość kwot przeznaczonych na reklamę w motoryzacji przypadła tym razem gazetom (23,3 mln zł), a dalej uplasowała się telewizja (15,5 mln zł), magazyny (15,1 mln zł) oraz radio (11 mln zł). Wydatki na reklamę samochodów stanowiły w czerwcu aż 6,4% wszystkich nakładów na reklamę w mediach. Dla porównania, w czerwcu roku 2004 udział wydatków na reklamę aut osobowych w stosunku do całości nakładów na reklamę wyniósł 5%.

W pierwszych sześciu miesiącach roku łączny budżet przeznaczony na reklamę samochodów (324 mln 786 tys. zł) stanowił 6,2% wszystkich kosztów reklamowanych w mediach grup produktów, natomiast rok wcześniej było to 5,1%.

W porównaniu z danymi w czerwcu 2004 r. wydatki na reklamę samochodów wzrosły o 38,1%, natomiast liczba emisji wyniosła łącznie 18 285 (+41,4%). W rozbiciu na poszczególne media, największy wzrost wydatków na reklamę motoryzacyjną zanotowało radio (+133,6%) przy jednoczesnym wzroście emisji do 11 248 razy (+204%). Dla porównania, wydatki na reklamę aut w stacjach telewizyjnych spadły o 9,8%, natomiast liczba emisji wyniosła 5 183 (-25,6%).

Od początku roku wydatki na reklamę aut osobowych są większe niż przed rokiem o 22,6%, podczas gdy liczba emisji wyniosła 93 022 razy (+62,2%).

Dane pochodzą z mediów objętych monitoringiem Expert-Monitor, a wszystkie podane wydatki liczone są wg cenników mediów bez upustów. ([email protected])
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo eGorzow.pl




Reklama
Wróć do