Reklama

Reklama samochodów osobowych w mediach - lipiec 2005

18/08/2005 09:40
W lipcu wydatki producentów i importerów aut osobowych na reklamę w mediach (telewizja, radio, gazety i magazyny) wyniosły w sumie 31 mln 466 tys. zł. Dla porównania, wydatki na reklamę rok wcześniej osiągnęły poziom 40 mln 624 tys. zł. Większość kwot przeznaczonych na reklamę w motoryzacji przypadła gazetom (12,1 mln zł), a dalej uplasowały się magazyny (8,9 mln zł), telewizja (6,2 mln zł) oraz radio (4,3 mln zł). Wydatki na reklamę samochodów stanowiły w lipcu 4,7% wszystkich nakładów na reklamę w mediach. Dla porównania, w lipcu roku 2004 udział wydatków na reklamę aut osobowych w stosunku do całości nakładów na reklamę wyniósł 5,8%.

W pierwszych siedmiu miesiącach roku łączny budżet przeznaczony na reklamę samochodów (356 mln 259 tys. zł) stanowił dokładnie 6% wszystkich kosztów reklamowanych w mediach grup produktów, natomiast rok wcześniej było to 5,2%.

W porównaniu z danymi w lipcu 2004 r. wydatki na reklamę samochodów skurczyły się o 22,5%, natomiast liczba emisji wyniosła łącznie 10 934 (+3,4%). W rozbiciu na poszczególne media, wzrost wydatków na reklamę motoryzacyjną zanotowały wyłącznie gazety (+9,6%) przy jednoczesnym spadku liczby emisji do 1 040 razy (-37,9%). Dla porównania, wydatki na reklamę aut w stacjach telewizyjnych spadły aż o 47,7%, natomiast liczba emisji wyniosła 2 255 (-41,1%). Najczęściej reklamy motoryzacyjne ukazywały się w stacjach radiowych - 7 419 razy, co oznacza wzrost w stosunku do analogicznego miesiąca roku ubiegłego o 56,3%.

Od początku roku wydatki na reklamę aut osobowych są większe niż przed rokiem o 16,6%, podczas gdy liczba emisji wyniosła 103 962 razy (+53,1%).
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo eGorzow.pl




Reklama
Wróć do