Reklama

Reklama samochodów osobowych w mediach - sierpień 2005

21/09/2005 07:32
W sierpniu wydatki producentów i importerów aut osobowych na reklamę w mediach (telewizja, radio, gazety i magazyny) wyniosły w sumie 19 mln 390 tys. zł. Dla porównania, wydatki na reklamę rok wcześniej osiągnęły poziom 30 mln 520 tys. zł. Zdecydowana większość kwot przeznaczonych na reklamę w motoryzacji przypadła gazetom (9,3 mln zł), a dalej uplasowały się stacje radiowe (4,1 mln zł), magazyny (3,3 mln zł) i telewizja (2,7 mln zł). Wydatki na reklamę samochodów stanowiły w sierpniu zaledwie 3,1% wszystkich nakładów na reklamę w mediach. Dla porównania, w sierpniu roku 2004 udział wydatków na reklamę aut osobowych w stosunku do całości nakładów na reklamę wyniósł 4,8%.

W pierwszych ośmiu miesiącach roku łączny budżet przeznaczony na reklamę samochodów (375 mln 737 tys. zł) stanowił 5,7% wszystkich kosztów reklamowanych w mediach grup produktów, natomiast rok wcześniej było to 5,1% (336 mln 36 tys. zł).

W porównaniu z danymi w sierpniu 2004 r. wydatki na reklamę samochodów skurczyły się aż o 36,5%, natomiast liczba emisji wyniosła łącznie 9 675 (+23,8%). W rozbiciu na poszczególne media, wzrost wydatków na reklamę motoryzacyjną zanotowały wyłącznie gazety (+0,7%) przy jednoczesnym spadku liczby emisji do 1 011 razy (-21,5%). Najczęściej reklamy motoryzacyjne ukazywały się w stacjach radiowych - 7 217 razy, co oznacza wzrost w stosunku do analogicznego miesiąca roku ubiegłego o 111,8%.

Od początku roku wydatki na reklamę aut osobowych są większe niż przed rokiem o 11,8%, podczas gdy liczba emisji wyniosła 113 763 razy (+50,2%).
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo eGorzow.pl




Reklama
Wróć do