Reklama

Reklama samochodów osobowych w mediach - wrzesień 2005

22/10/2005 00:47
We wrześniu wydatki producentów i importerów aut osobowych na reklamę w mediach (telewizja, radio, gazety i magazyny) wyniosły w sumie 59 mln 236 tys. zł. Dla porównania, wydatki na reklamę rok wcześniej osiągnęły poziom 63 mln 637 tys. zł. Najwięcej kwot przeznaczonych na reklamę w motoryzacji przypadło gazetom (20,5 mln zł), a tuż obok uplasowały się stacje telewizyjne (20,1 mln zł) i radiowe (9,5 mln zł) oraz magazyny (9,2 mln zł). Wydatki na reklamę samochodów stanowiły we wrześniu 5,8% wszystkich nakładów na reklamę w mediach. Dla porównania, we wrześniu roku 2004 udział wydatków na reklamę aut osobowych w stosunku do całości nakładów na reklamę wyniósł 6,6%.

W pierwszych trzech kwartałach roku łączny budżet przeznaczony na reklamę samochodów (435 mln 118 tys. zł) stanowił 5,8% wszystkich kosztów reklamowanych w mediach grup produktów, natomiast rok wcześniej było to 5,3% (399 mln 674 tys. zł).

W porównaniu z danymi we wrześniu 2004 r. wydatki na reklamę samochodów skurczyły się o 6,9%, natomiast liczba emisji wyniosła łącznie 17 787 razy (+44,4%). W rozbiciu na poszczególne media, wzrost wydatków na reklamę motoryzacyjną zanotowały wyłącznie stacje radiowe (+52,1%), przy jednoczesnym wzroście liczby emisji do 9 525 razy (+140,3%), oraz gazety (+13%), przy jednoczesnym spadku liczby emisji reklam samochodowych do 1 617 razy (-17,2%). W stacjach telewizyjnych spoty reklamowe były we wrześniu emitowane łącznie 6 420 razy (+5,6%).

Od początku roku wydatki na reklamę aut osobowych są większe niż przed rokiem o 8,9%, podczas gdy liczba emisji wyniosła 131 660 razy (+49,5%).
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo eGorzow.pl




Reklama
Wróć do