Niemieccy kierowcy średnio muszą liczyć się z koniecznością wydawania na swoje auto kwoty przynajmniej 311 EUR miesięcznie. Do takich wniosków doszli specjaliści z ADAC po przeanalizowaniu 100 najtańszych w utrzymaniu modeli w 10 klasach.
Kliknij, aby powiększyćNajlepszy wynik ze wszystkich sprawdzonych samochodów ma Toyota Aygo 1.0 City, która kosztuje użytkownika 311 EUR miesięcznie. Po drugiej stronie znajduje się natomiast należący do klasy luksusowej Lexus LS 430, który osiągnął wynik 1 454 EUR.
ADAC wziął pod uwagę takie czynniki jak proces utraty wartości pojazdu oraz koszty eksploatacji i serwisu. Jak uważają niemieccy eksperci, największy udział w łącznych kosztach ma deprecjacja samochodu (52%). Opierając się na założeniu, że w ciągu roku auto pokonuje średnio dystans 15 tys. km, nowy pojazd traci na wartości w ciągu pierwszych czterech lat eksploatacji od 35 do 65%. Wydatki ponoszone na zakup paliwa oraz utrzymanie samochodu w czystości stanowią około 22% łącznych kosztów, natomiast stałe opłaty np. w ramach podatków i ubezpieczenia - 17%. Listę wydatków zamykają koszty związanie z serwisem i wymianą opon (9%).
Komentarze opinie