Reklama

Prototypowy Citroen C-Metisse

10/09/2006 22:58
Z okazji Światowego Salonu Samochodowego 2006 w Paryżu Citroen zaprezentuje prototyp C-Metisse, wyznaczający nowy kierunek w motoryzacji, nastawiony na przyjemność jazdy. Francuska marka proponuje model coupe o wyposażeniu najwyższej jakości oraz doskonałych, a jednocześnie przyjaznych dla środowiska parametrach.C-Metisse zaskakuje zastosowanymi rozwiązaniami technicznymi, w szczególności w dziedzinie drzwi. Pierwsza niespodzianka to obecność tylnych drzwi w samochodzie, który jest doskonałym przedstawicielem kategorii coupe. Drugie zaskoczenie to spektakularny, niemal baletowy, sposób otwierania drzwi. Niezależnie od niezwykłego efektu wizualnego to skuteczne rozwiązanie ułatwia dostęp do wnętrza. Drzwi w momencie otwierania częściowo odsuwają dach, stanowiący główną przeszkodę w niskich samochodach. Bagażnik otwierany w układzie równoległym dopełnia estetycznych wrażeń.Stanowisko kierowania zostało zaprojektowane z wykorzystaniem najnowszych osiągnięć technologicznych, które umożliwiają kierującemu pełną koncentrację i zapewniają maksymalną przyjemność w czasie jazdy.Kierowca może skorzystać z następujących urządzeń :- kierownicy z nieruchomym centralnym zestawem przełączników, umożliwiających obsługę najważniejszych funkcji zapewniających komfort i wspomaganie kierowania (radio, ogranicznik prędkości, komputer pokładowy, oświetlenie, kierunkowskazy i wycieraczki). Tego rodzaju rozmieszczenie, jak również płytkowe przyciski zmiany biegów zlokalizowane za kierownicą, pozwalają uniknąć wszelkich zbędnych manewrów, oferując kierowcy nadzwyczajny komfort jazdy;- przycisków zapłonu i rozruchu, umieszczonych na konsoli dachu, które wywołują wrażenie sterowania myśliwcem;- pozycji kierowania, która ma zapewnić optymalną wysokość na poziomie wzroku kierowcy, a tym samym regulacji siedzenia wyłącznie na wysokość. Ma to zagwarantować osiągniecie najbardziej komfortowej pozycji. Temu celowi służy również zawieszony zagłówek, zamocowany do dachu i dwa przełączniki elektryczne do korygowania pozycji kierownicy i układu aluminiowych pedałów. Nowatorski system regulacji stanowiska kierowania zapewnia kierowcy optymalną pozycję bez uszczerbku dla przestrzeni, którą mogą dysponować pasażerowie z tyłu.C-Metisse posiada hybrydowy wysokoprężny układ napędowy, obejmujący:- wysokoprężny silnik spalinowy V6 HDi FAP, współpracujący z automatyczną sześcioprzełożeniową skrzynią biegów z napędem na przednie koła, osiągający moc 150kW (208 KM),- dwa silniki elektryczne umieszczone przy tylnych kołach, z których każdy posiada moment 400Nm i moc 15kW (20 KM).Dzięki hybrydowemu wysokoprężnemu układowi napędowemu C-Metisse przyczynia się do ochrony środowiska, w szczególności w czasie jazdy w warunkach ruchu miejskiego w trybie ZEV (Zero Emission Vehicle), umożliwiającym wykorzystanie ?rozszerzonego? napędu elektrycznego, który w pełni eliminuje uciążliwy hałas (około 3 km prędkością 30 km/h) czy też w trasie wymagającej częstego przyspieszania i zwalniania, kiedy układ hybrydowy zapewnia ograniczenie zużycia paliwa poprzez wspólne wykorzystanie dwóch rodzajów energii.W czasie jazdy po autostradzie wysokoprężny silnik spalinowy V6 HDi z filtrem cząstek stałych (FAP) oferuje doskonałe osiągi.Dzięki kontroli zużycia paliwa, a tym samym ograniczeniu emisji spalin, C-Metisse wykazuje zużycie paliwa w cyklu miejskim na poziomie 6,5 l/100 km oraz poziom emisji CO2 wynoszący 174 g/km.Przyjemność jazdy, podstawowy atut dla miłośników motoryzacji, w żaden sposób nie ucierpiała. W przypadku energicznego wciśnięcia pedału przyspieszenia i natychmiastowego żądania większego momentu funkcja ?boost? pozwala na połączenie momentu silnika spalinowego z momentami silników elektrycznych, dzięki czemu C-Metisse wykazuje parametry godne sportowego samochodu, bez zwiększania zużycia paliwa. Prędkość w przedziale od 0 do 100 km/h jest osiągana w czasie 6,2 sekundy, a odległość 1000 m od chwili ruszenia zostaje przekroczona w czasie 25,4 sekund.Zamiast maksymalnej prędkości, z której nie można korzystać w normalnych warunkach ruchu drogowego, szczególny nacisk został położony na przyjemność jazdy dzięki szybkim przyspieszeniom. Przykładowo, przyspieszenie z 80 do 120 km/h następuje w czasie 4,2 sekundy. Ponadto w trybie ?boost? pojazd pracuje z napędem na cztery koła, ponieważ silniki elektryczne napędzają koła tylne, podczas gdy silnik spalinowy obraca koła przednie, zapewniając jednocześnie idealną sterowność.Również w przypadku, gdy czujniki ESP sygnalizują trudne warunki przyczepności, C-Metisse uruchamia silniki elektryczne i przechodzi na tryb pracy z napędem na cztery koła. W ten sposób kierowca ma zapewnioną lepszą sterowność i może bezpiecznie wykorzystać potencjał samochodu w każdych warunkach.Oprócz silników układ napędowy jest zbudowany z zespołu wysokonapięciowych akumulatorów zasilających silniki elektryczne. Umieszczony w środku pojazdu zespół akumulatorów jest doładowywany silnikami elektrycznymi w fazie zmniejszania prędkości, przekształcając energię kinetyczną pojazdu na elektryczną. System kontroli układu napędu i hamowania stanowiący ośrodek nerwowy pojazdu automatycznie steruje energetycznymi procesami, to znaczy przechodzeniem do trybu napędu na cztery koła, odzyskiwaniem energii i doładowywaniem akumulatoró
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo eGorzow.pl




Reklama
Wróć do