Na wystawie motoryzacyjnej w Genewie firma Land Rover przedstawiła szereg proekologicznych technologii, które będą wprowadzane do wszystkich modeli tej marki od roku 2008.
Kliknij, aby powiększyćWspomniane technologie i inicjatywy, noszące wspólną nazwę e-Terrain System, zostały umieszczone w pojeździe koncepcyjnym o nazwie Land_e. Koncepcja ta koncentruje się na technologii, a zaprezentowany model ma formę abstrakcyjną. Firma stawia sobie za cel zmniejszenie zapotrzebowania na paliwo oraz osiągnięcie znaczącej redukcji emisji CO2, przy większych niż kiedykolwiek możliwościach typowych dla Land Rovera.
Dzięki systemowi Terrain Response możliwe jest precyzyjne dostrojenie mocy i charakterystyki układu jezdnego do warunków w terenie - od jazdy po piasku, błocie i koleinach, przez trawę, żwir i śnieg do najbardziej wymagających twardych wybojów. Tryb e-Mode oferuje delikatniejszą reakcję przepustnicy, najefektywniejszy dobór punktów zmiany przełożeń, optymalnie wykorzystując pełne możliwości Land_e na cztery koła, zapewniając przy tym maksimum bezpieczeństwa i przyczepności. Może on również wykorzystywać system informacji o ruchu drogowym komunikujący się w czasie rzeczywistym z GPS, co umożliwia omijanie zatorów drogowych.
Kliknij, aby powiększyćW Land_e energia uwalniana podczas hamowania nie marnuje się, lecz jest przechwytywana i przekształcana w energię elektryczną, która jest magazynowana w dodatkowym zespole akumulatora o wysokiej pojemności i napięciu. Kiedy pojazd potrzebuje mocy, np. podczas włączania się do szybszego ruchu, ciągnięcia przyczepy lub wydobywania się z głębokich kolein, zmagazynowana energia elektryczna jest gotowa i może napędzać każde z kół samochodu bez konieczności wytworzenia większej mocy silnika.
Zintegrowany system startera-generatora (ISG), współpracujący z napędem elektrycznym tylnej osi (ERAD), powoduje to, że przy zatrzymaniu samochodu następuje również zatrzymanie silnika. Co więcej, podczas ruszania z miejsca przy lekkim wciśnięciu pedału przyspieszenia silnik się nie uruchamia, a do prędkości 32,2 km/h Land_e jest napędzany wyłącznie elektrycznie przez wszystkie koła, z wykorzystaniem energii zgromadzonej w systemie akumulatora o wysokim napięciu. W razie potrzeby ISG automatycznie uruchamia silnik, aby uzyskać dodatkową moc wspomagającą ERAD.
Kliknij, aby powiększyćDalsza oszczędność energii i mniejsze zużycie paliwa to skutek możliwości odłączenia i zatrzymania wału napędowego i mechanicznego napędu tylnych kół. Kiedy potrzebny jest jednak pełny napęd tylnej osi (np. w razie wykrycia śliskiej nawierzchnii) mechanizm płynnego łączenia umożliwia niemal natychmiastowe dostarczenie momentu obrotowego silnika do tylnych kół.
Samochody Land Rover już mogą korzystać z oleju napędowego zawierającego kilka procent biopaliwa. Co ważne, Land_e przeznaczony jest do korzystania z oleju napędowego zawierającego 25 do 30% biopaliwa.
Komentarze opinie