Prezentowany na wystawie NAIAS w Detroit samochód Jeep Grand Cherokee BLUETEC szczyci się "najczystszym" w swej klasie zespołem napędowym Diesla i wykorzystuje najnowsze rozwiązania technologiczne w dziedzinie ekologii silników wysokoprężnych autorstwa DaimlerChrysler.
"Koncepcja Jeep Grand Cherokee BLUETEC pokazuje nowe możliwości budowy w USA ultra-czystego, ekologicznego pojazdu napędzanego silnikiem wysokoprężnym oraz stopień zaangażowania w znalezienie najlepszych rozwiązań dla naszej klienteli - mówi Frank Klegon, wiceprezes ds. badawczo-rozwojowych w Chrysler Group. "Koncepcja ta łączy najwyższą moc i własności trakcyjne w swej klasie z napędem dieslowskim
o najniższej emisji spalin."
Technologia BLUETEC umożliwi produkcję rzeczywiście ekologicznych silników wysokoprężnych i spełnienie najostrzejszych norm czystości spalin spotykanych na świecie, w tym norm obowiązujących w 50 stanach USA.
Nazwą BLUETEC określa się zbiór rozwiązań technologicznych stworzonych
w laboratoriach DaimlerChrysler, które dotyczą ekologii napędu samochodów osobowych silnikiem Diesla. Rozwiązania te obejmują m.in. zastosowanie katalizatora utleniającego spaliny, filtrów cząsteczek stałych oraz nowej technologii obniżania emisji tlenków azotu metodą selektywnej redukcji katalitycznej SCR. Polega ona na przemianie tlenków azotu w azot i parę wodną przy pomocy amoniaku jako czynnika redukującego w katalizatorze spalin. Przykładem wykorzystania nowych rozwiązań i technologii jest projekt Jeep Grand Cherokee BLUETEC, a ich praktyczne zastosowanie zależeć będzie od rodzaju pojazdu, jego konstrukcji oraz wymogów rynkowych.
W stosunku do porównywalnych silników benzynowych dzisiejsze "czyste" Diesle zużywają średnio o około 30% mniej paliwa i emitują o około 20% mniej CO2.
Dzięki technologii BLUETEC samochody osobowe i dostawcze produkcji DaimlerChrysler mają szansę stać się najczystszymi ekologicznie pojazdami z napędem Diesla w skali całego świata.
Komentarze opinie