AutoDistribution, największa we Francji niezależna sieć warsztatów i dostawca części zamiennych do samochodów, grozi wystąpieniem na drogę prawną przeciwko tym producentom, którzy nie zapewniają dostatecznego dostępu do danych technicznych o swoich pojazdach. To poważnie utrudnia pracę stacjom serwisowym, które nie są w stanie samodzielnie usunąć wszystkich powstałych usterek, przede wszystkim wadliwie działających systemów elektronicznych. We Francji przedstawiciele AutoDistribution największe zastrzeżenia mają do rodzimych marek - Citroena, Renault i Peugeot.
W ramach liberalizacji usług na rynku motoryzacyjnym Komisja Europejska w 2002 r. nakazała producentom przekazać informacje o samochodach firmom prowadzącym niezależne stacje naprawcze, jednak koncerny robią to z dużymi oporami, chcąc jak najdłużej utrzymać monopol, który przynosi im bardzo duże zyski. Obecnie Bruksela prowadzi postępowanie wyjaśniające, aby sprawdzić, czy Toyota, General Motors, DaimlerChrysler oraz Fiat w pełni zastosowali się do nowych regulacji.
Komentarze opinie