Reklama

Prezentacja Audi A6 Allroad

31/07/2006 11:16
Wczoraj na Mazurach odbyła się oficjalna prezentacja nowego Audi A6 Allroad. Samochód można zamawiać w polskich salonach od czerwca, a cena podstawowego modelu z silnikiem 2.7 TDI (180 KM) wynosi 228 461 zł.
Kliknij, aby powiększyćNowe A6 allroad quattro kontynuuje tendencję stylistyczną samochodów tej marki. Jego linie łączą w sobie elegancką, lekką architekturę Audi, znaną z A6 Avant, z nowymi, wyraźnymi elementami stylu samochodów terenowych. Jednym ze specjalnych elementów stylistycznych offroad, typowych dla Audi A6 allroad quattro, jest masywna osłona przed najechaniem na przeszkody, wykonana ze stali szlachetnej i umieszczona pod zespołem napędowym, podkreślająca trwałość i odporność tego samochodu.

Kliknij, aby powiększyćW porównaniu do swego poprzednika nowy model Audi znacznie urósł - jest o 124 mm dłuższy i o 10 mm szerszy. Nowe Audi A6 allroad quattro jest oferowane wyłącznie z nadwoziem typu Avant. W nowym A6 allroad quattro wszyscy pasażerowie odczują znaczną poprawę komfortu przestrzennego - rozstaw kół w porównaniu do poprzednika wzrósł o 76 milimetrów i wynosi 2 833 milimetry. Oznacza to przede wszystkim więcej miejsca i większe bezpieczeństwo dla nóg przednich pasażerów. Wzrosła również odległość między tylną kanapą a przednimi fotelami - o 10 mm. Szerokość na wysokości ramion z przodu jest o 23 mm większa, z tyłu o 6 mm. Tak zwana odległość między środkami siedzeń - ważny wskaźnik dla swobody pasażerów - zwiększyła się z przodu o 40 a z tyłu o 20 mm.

Kliknij, aby powiększyćOpony w A6 allroad quattro dysponują generalnie o 22 milimetry większą średnicą niż w A6 Avant. Opcjonalnie dostępne są specjalne opony terenowe o rozmiarze 245/45 R18 , które dzięki ich specjalnemu bieżnikowi zapewniają lepszą przyczepność na bezdrożach. Pozwalają one osiągnąć maksymalną prędkość jazdy 210 km/h. Oprócz terenowej rzeźby bieżnika opony posiadają większą odporność na przecięcia bieżnika i boku opony. Wraz z oponami terenowymi oferowana jest wzmocniona osłona pod silnikiem i skrzynią biegów.

Kliknij, aby powiększyćAllroad oferowany będzie z czterema silnikami do wyboru - dwoma benzynowymi i dwoma wysokoprężnymi. Wyposażone w system bezpośredniego wtrysku paliwa jednostki benzynowe 3.2 V6 oraz 4.2 V8 generują odpowiednio moc 255 KM oraz 350 KM. Dla diesli 2.7 i 3.0 V6 w układzie common-rail jest to odpowiednio 180 KM oraz 233 KM. Producent podaje czas przyspieszenia od 0 do 100 km/h w ciągu 7,2 sekundy dla wersji benzynowej V6 oraz 6,3 sekundy dla V8, natomiast dla modeli zasilanych olejem napędowym - 7,5 sekundy.

Kliknij, aby powiększyćZawieszenie ze sprężynami powietrznymi adaptive air suspension stanowi seryjne wyposażenie nowego A6 allroad quattro. Umożliwia ono perfekcyjne połączenie sportowego prowadzenia ze znakomitym komfortem resorowania i w ten sposób znacznie rozszerza możliwości podwozia. Podobnie jak w Audi A8 i A6, także przy Audi A6 allroad quattro inżynierowie zastosowali elektromechaniczny hamulec postojowy.

Już w wersji standardowej Audi A6 allroad quattro wyposażone jest w MMI basic z terminalem obsługowym, monochromatycznym wyświetlaczem 6,5 cala oraz wbudowanym radiem i pojedynczym odtwarzaczem CD. Odpowiednie nagłośnienie zapewnia wzmacniacz 2 x 20 W oraz dwukanałowe głośniki w przednich drzwiach. System ten w wersji podstawowej dysponuje regulacją głośności zależną od prędkości jazdy oraz - dzięki antenie "diversity" - doskonałym odbiorem radiowym.

Kliknij, aby powiększyćWszystkie nowe Audi A6 allroad quattro są wyposażone w najnowszej generacji elektroniczny program stabilizacji toru jazdy, ESP 8 firmy Bosch. Obejmuje on system przeciwblokujący ABS z elektronicznym rozdziałem siły hamowania EBV i hydraulicznym asystentem hamowania. Regulacja przeciwpoślizgowa ASR i elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego EDS wspólnie z regulatorem momentu żyroskopowego tworzą fundament bezpieczeństwa systemu ESP. Nowa jest również zintegrowana funkcja oczyszczania tarcz hamulcowych. Na mokrych drogach klocki hamulcowe są na krótko, z niewielką siłą, dosuwane do tarcz hamulcowych. Dzięki temu układ hamulcowy pozostaje suchy i w każdej chwili możliwe jest bezzwłoczne hamowanie.

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo eGorzow.pl




Reklama
Wróć do