Reklama

Premiera nowej luksusowej limuzyny BMW z napędem wodorowym

08/10/2006 22:10
BMW zapowiedziało wprowadzenie na rynek modelu Serii 7 Hydrogen - pierwszego pojazdu klasy luksusowej z napędem wodorowym.Samochód, który przeszedł zwykły proces rozwoju produktu, będzie produkowany w limitowanej serii w Europie i dostępny w roku 2007 dla wybranych klientów ze Stanów Zjednoczonych i innych krajów. Pojazd wyposażony jest w wewnętrzny silnik spalinowy, zbudowany na podstawie jednostek z Serii 7 i napędzany albo wodorem, albo benzyną. Technologia wodorowa pozwala na znaczne ograniczenie emisji spalin, zwłaszcza CO2. Pracując w trybie wodorowym, BMW Serii 7 Hydrogen emituje prawie wyłącznie parę wodną. Ponadto, w przeciwieństwie do paliw kopalnych, zasoby wodoru są praktycznie nieograniczone. BMW Serii 7 Hydrogen stanowi ważny krok w kierunku uzyskania zrównoważonej mobilności. Ten pionierski pojazd odegra z pewnością znaczącą rolę we wprowadzeniu technologii wodorowej na rynek motoryzacyjny. Dzięki produkcji wydajnych, lecz dynamicznych silników benzynowych o ograniczonym zużyciu paliwa i emisji CO2 koncern BMW zyskał ogromne uznanie w świecie motoryzacji. Dynamiczne silniki wysokoprężne oraz zaawansowane technologicznie układy hybrydowe rozwijane w projekcie EfficientDynamics to część strategii BMW Group dążącej do zrównoważonej mobilności, której głównym celem jest wykorzystanie wodoru w produkcji pojazdów. Wzorem innych, nie napędzanych wodorem modeli tej gamy, BMW Serii 7 Hydrogen wyposażone jest w 12-cylindrowy silnik o mocy 260 KM, który przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,5 sekundy. Prędkość maksymalna ograniczona jest elektronicznie do 230 km/h. Silnik posiada podwójny napęd - sterowany za pomocą przycisku - który można szybko i sprawnie przełączyć z wodoru na tradycyjne paliwo benzynowe. Podwójny napęd zapewnia zasięg ponad 600 km i pozwala cieszyć się nieograniczoną mobilnością, nawet z dala od najbliższej stacji z paliwem wodorowym. Niestety technologia ta nie będzie mogła stać się rzeczywistością, dopóki infrastruktura wodorowa nie zostanie w pełni rozwinięta.W celu zapewnienia możliwie najdłuższego zasięgu BMW Serii 7 Hydrogen wyposażone jest w tradycyjny 74-litrowy zbiornik paliwa benzynowego oraz w dodatkowy zbiornik o pojemności 8 kg ciekłego wodoru. Magazynowany w zaawansowanym technologicznie zbiorniku ciekły wodór przynosi wiele korzyści pod kątem gęstości energii, zwiększając kilometraż pojazdu wodorowego. Kierowca może przełączyć tryb napędu wodorowego na benzynowy za pomocą przycisku umieszczonego na kierownicy wielofunkcyjnej. Ponieważ moc i moment obrotowy silnika nie podlegają zmianie w zależności od wykorzystywanego napędu, przełączanie z jednego na drugi tryb nie ma wpływu na zachowanie i osiągi BMW Serii 7 Hydrogen. Układ sterowania pracą silnika faworyzuje zasilanie wodorem. Po wyczerpaniu się jednego z paliw system automatycznie przełączy się na drugie, celem zapewnienia bezpiecznego, stałego zasilania paliwem.BMW Serii 7 Hydrogen posiada niezwykle bogatą ofertę wyposażenia standardowego. Oprócz bogatych opcji wyposażenia przeniesionego z BMW 760i oferta BMW Serii 7 Hydrogen zawiera klimatyczną szybę przednią, automatyczną klimatyzację, ogrzewanie, podgrzewane fotele, podparcie lędźwiowe, elektryczną regulację foteli przednich z funkcją pamięci, zaczepy mocujące do fotelików dziecięcych ISOFIX, czujniki parkowania, czujnik deszczu, przyciemniane automatycznie lusterka zewnętrzne i wewnętrzne, system domykania drzwi oraz asystenta reflektorów. Pakiet rozrywkowo-komunikacyjny dopełnia poczucie komfortu, oferowane przez BMW Serii 7 Hydroge
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo eGorzow.pl




Reklama
Wróć do