Reklama

Premiera europejskiej wersji Mercedesa Klasy R

26/09/2005 19:09
Na trwających do 25 września targach motoryzacyjnych we Frankfurcie Mercedes prezentuje po raz pierwszy europejską wersję Klasy R. Nadwozie nowego pojazdu mierzy 4,922 mm długości, co odpowiada rozmiarom limuzyny wysokiej klasy, którą przewyższa jednak pod względem przestronności wnętrza. To skutek przede wszystkim zaawansowanej koncepcji auta i starannej aranżacji jego wnętrza. Dla przykładu: pierwszy i drugi rząd siedzeń dzieli 860 milimetrów. Samochód wyróżnia także przestrzeń nad głową pasażerów, która wynosi 1,014 mm w drugim rzędzie foteli oraz 935 mm trzecim. Szerokością wnętrza model również przewyższa konkurentów z klasy wyższej - użytkownik ma do swojej dyspozycji od 1,550 mm na przednim fotelu, do 1,557 mm z tyłu.

Klasa R może pełnić rozmaite funkcje transportowe: cztery tylne fotele składają się każde z osobna, oferując do 1 950 litrów przestrzeni bagażowej (wg metody pomiaru VDA) - znacznie więcej niż tradycyjne kombi. Za- i wyładunek ułatwia długa na 1,98 m przestrzeń bagażowa oraz duża klapa tylna typu EASY-PACK, wyposażona opcjonalnie w funkcję zdalnego otwierania i zamykania.

Sześcio- i ośmiocylindrowe silniki oferowane do Klasy R współpracują z siedmiobiegową automatyczną skrzynią 7G-TRONIC, która znajduje się w wyposażeniu standardowym. Kolejnym elementem wyposażenia jest DIRECT SELECT, elektroniczny układ wyboru przełożenia, dzięki któremu inżynierowie Mercedesa mogli zrezygnować z montażu tradycyjnego lewarka przełożeń w automatycznej skrzyni biegów umieszczonej na konsoli centralnej, na rzecz dźwigni umieszczonej w kolumnie kierownicy. W kole kierowniczym zainstalowano dodatkowo przyciski wyboru przełożenia, umożliwiające ręczną preselekcję każdego z siedmiu biegów.

Stały napęd na cztery koła, sterowany elektronicznie układ trakcji oznaczony symbolem 4ETS, a także ESP - wszystkie te systemy harmonijnie współpracują dla zapewnienia jak najlepszego bezpieczeństwa i parametrów prowadzenia auta podczas jazdy w złych warunkach drogowych. Elementy te, podobnie jak pneumatyczne zawieszenie tylnej osi, stanowią standardowe wyposażenie auta. Klienci Mercedesa mają również do wyboru pneumatyczne zawieszenie obu osi AIRMATIC połączone z układem adaptacyjnego tłumienia drgań (ADS - Adaptive Damping System), a także stałego prześwitu bez względu na obciążenie, który dodatkowo umożliwia podniesienie nadwozia o 50 mm podczas jazdy po wyboistych drogach. Przy prędkościach przekraczających 120 km/h, AIRMATIC automatycznie obniża zawieszenie o 20 milimetrów, co zmniejsza opór powietrza.

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo eGorzow.pl




Reklama
Wróć do