Czołowi przedstawiciele związków zawodowych w pięciu europejskich fabrykach należących do General Motors zwrócili się do kierownictwa koncernu z apelem o wprowadzenie równego podziału produkcji kompaktowego modelu nowej generacji oraz uzyskanie gwarancji zatrudnienia. Podpisane w niemieckiej fabryce Opla w Russelsheim porozumienie, którego sygnatariuszami są również członkowie Europejskiej Federacji Pracowników Przemysłu Metalowego, mówi o chęci nierywalizowania między poszczególnymi fabrykami grupy o nowe zlecenia produkcyjne.
W pięciu europejskich fabrykach GM zatrudnia około 25 tys. osób, wytwarzając auta takie jak m.in. Opel Astra oraz Zafira. Ponieważ w przyszłym roku kierownictwo koncernu ma zdecydować o lokalizacji produkcji kompaktowego modelu nowej generacji, poczynając od roku 2010, związkowcy z zakładów w Antwerpii, Bochum, Gliwicach, Trollhattan oraz Ellesmere Port obawiają się tego, że koncentracja produkcji w jednej tylko fabryce może stanowić zagrożenie dla przyszłych losów pracowników w pozostałych czterech spółkach.
Komentarze opinie