Zakończył się pierwszy etap prac nad strategią rozwoju kultury w Gorzowie. – W efekcie znamy już słabe i mocne strony oferty kulturalnej miasta, a także szanse i zagrożenia w tym obszarze – mówi dyrektor wydziału kultury Ewa Pawlak.
Dodaje, że wyniki badań pokrywają się z wnioskami zawartymi w strategii marki Gorzowa.
Słabą stroną oferty kulturalnej miasta jest niedostosowanie bazy do prowadzonej działalności i nadmiernie rozbudowana biurokracja – mówi Ewa Pawlak. Dlatego już wiosną przyszłego roku na mapie instytucji kultury Gorzowa zajdą pierwsze zmiany, choć na razie magistrat nie zdradza szczegółów.
W pracach nad strategią uczestniczyli m.in. niezależni eksperci z Samorządowego Obserwatorium Kultury przy Uniwerystecie Adama Mickiewicza w Poznaniu. Za pomocą wywiadów i ankiet zebrano opinie osób działającyh w srodowisku kultury i dyrektorów gorzowskich szkół. W przyszłym roku badaniem objęta zostanie młodzież, seniorzy i osoby aktywne zawodowo. Strategia rozwoju kultury ma zostać zatwierdzona w formie uchwały Rady Miasta do końca przyszłego roku.
Komentarze opinie