Salony Polskiej Grupy Dilerów, których udział w polskim rynku sprzedaży nowych samochodów sięgnął w ubiegłym roku 1,7%, zanotowały w styczniu znaczący wzrost klientów. Liczba zamówień w sześciu salonach trzech marek wyniosła 525 sztuk.
Oznacza to wzrost w porównaniu do grudnia 2005 roku o 62,6%. Największy wzrost zanotowały należące do Grupy PGD salony Forda - aż o 71,4%, a salony Nissana i Suzuki odpowiednio 38,1% i 29,5%. Liczba zamówień jest wyższa także w porównaniu ze styczniem 2005 roku - o 20,6%. Zamówienie nie jest oczywiście równoznaczne ze sprzedażą (czyli fizycznym wydaniem samochodu), ale jest jej bardzo bliskie, bo wiąże się z wpłatą zaliczki w wysokości od 1000 zł (za np.Forda Fiesta) do 10000 zł (jaką przyjęto w Grupie PGD za Nissana Z350 roadster).
Trudno na podstawie jednego miesiąca przewidywać dalszy rozwój sytuacji na rynku, ale co istotne dla prognoz, zamówienia tylko w ok.30% dotyczą samochodów z oferty wyprzedażowej rocznika 2005. W styczniu 2005 roku udział oferty wyprzedażowej był dwukrotnie wyższy, bo jak pamiętamy trwała wtedy atrakcyjna wyprzedaż Focusa.
Komentarze opinie