Należąca do koncernu Volkswagen fabryka Autoeuropa w Portugalii zainteresowana jest podjęciem produkcji modelu kabriolet dla SEATa. Auto byłoby bardzo zbliżone do czteromiejscowego samochodu marki VW, który zostanie wprowadzony do produkcji w portugalskim zakładzie już w połowie października. Przedstawiciele SEATa nie chcieli zdradzić, czy firma planuje rozpoczęcie produkcji takiego auta. "Kolejne modele zawsze otwierają nowe możliwości, jednak nic jeszcze w tej sprawie nie zdecydowano - przyznał Andreas Schleef, prezes SEATa.
Położona 50 km na południowy wschód od Lizbony fabryka Autoeuropa wykorzystuje niewiele ponad 50% dostępnych mocy produkcyjnych, które wynoszą 180 tys. samochodów. W ubiegłym roku z linii montażowych zjechało w sumie 95 660 aut, z czego 38 583 były to VW Sharan, 35 497 Fordów Galaxy oraz 21 580 SEATów Alhambra.
Plany produkcji modelu VW kabriolet w Portugalii zakładają wytworzenie 45 tys. aut rocznie, co ma zrekompensować utratę kontraktu na dalszą produkcję Forda Galaxy. Nowa wersja tego ostatniego modelu będzie teraz produkowana w fabryce Forda w Belgii, poczynając od marca przyszłego roku.
Nowe auto VW oparte jest na rozwiązaniach zastosowanych w modelu Concept C, którego zaprezentowano podczas ubiegłorocznych targów motoryzacyjnych w Genewie. Samochód będzie pozycjonowany w ofercie VW między Golfem a Passatem, stanowiąc konkurencję dla wersji kabriolet BMW Serii 3 oraz Mercedesa CLK. Sprzedaż rozpocznie się w pierwszych miesiącach przyszłego roku, a ceny wynosić mają około 30 tys. EUR.
Osoba związana w fabryką Autoeuropa ujawniła, że kabriolet SEATa mógłby ewentualnie otrzymać inną niż VW atrapę otworu wlotu powietrza, zmodyfikowane lampy świateł przednich i tylnych, a także własną gamę jednostek napędowych. W zeszłym roku kierownictwo SEATa zrezygnowało z dalszych prac nad roadsterem Tango, uznając, że w świetle szacowanej sprzedaży inwestycja okazałaby się nieopłacalna.
Komentarze opinie