Na rozpoczynających się dzisiaj Targach Motoryzacyjnych w Los Angeles Porsche zaprezentuje najmocniejszą wersję Cayenne oznaczoną jako Turbo S. W chwili obecnej jest to drugi - po supersportowej Carrerze GT - najmocniejszy model w całej gamie Porsche. Źródłem napędu pojazdu jest 4.5-litrowa jednostka V8 z wersji Turbo, która dzięki mocniejszym turbosprężarkom (x2) uzyskuje moc 521 KM (przy 5 500 obr/min), co oznacza wzrost o 71 KM. Wyraźnie, bo aż o 100 Nm zwiększył się także maksymalny moment obrotowy - do 720 Nm dostępnych w zakresie 2 750 - 3 750 obr/min.
Potężne parametry jednostki napędowej pozwalają Cayenne Turbo S na rozpędzenie się od 0 do 100 km/h w czasie 5,2 sekundy (o 0,4 sekundy szybciej) i jazdę z maksymalną prędkością 270 km/h (+4 km/h). Imponująco prezentują się także czasy zanotowane w próbie elastyczności - od 80 do 120 km/h na piątym biegu samochód przyspiesza w czasie 5,4 sekundy. Warto dodać, że napęd jest stale przenoszony na cztery koła za pośrednictwem sześciostopniowej przekładni typu Tiptronic.
Konstruktorzy dużo uwagi poświęcili także stworzeniu wydajniejszego układu hamulcowego. Przednie tarcze hamulcowe mają o 30 mm większą średnicę - w sumie 380 mm - oraz sześciotłoczkowe zaciski. Tylne tarcze mają powiększyły się o 28 mm (w sumie 358 mm + czterotłoczkowe zaciski). Specjalnie dla tego modelu montowane są 20" felgi aluminiowe, z niskoprofilowymi oponami o rozmiarach 275/40Y. Poza oznaczaniem na klapie bagażnika, pojazd wyróżniają także zmodyfikowane, cztery końcówki układu wydechowego.
Cena Cayenne Turbo S w Niemczech została ustalona na poziomie 117 573 euro, podczas gdy "zwykły" Turbo jest tam tańszy o 15 660 euro (101 913 euro).
Komentarze opinie