Mitsubishi Motors Corporation (MMC) i zależna w 100% od DaimlerChrysler AG spółka smart gmbh podpisały porozumienie w sprawie dostaw silników. MMC będzie dostawcą turbodoładowanego silnika o parametrach identycznych z jednostką, w którą wyposażono model i - nowy concept minicar Mitsubishi, którego początek sprzedaży zapowiedziano na styczeń 2006 r.
Silnik ten zostanie następnie poddany dalszej modernizacji i stanowić będzie jednostkę napędową następcy smarta fortwo. Następca tego modelu, wprowadzonego na rynek w październiku 1996 r., pojawi się w sprzedaży w roku 2007.
Przedstawiciele koncernów zapewniają, że nie jest to pierwszy i ostatni wspólny projekt MMC i DaimlerChrysler określany mianem "win-win", a więc obopólnych korzyści. Osiągana w ten sposób synergia przynosi istotne korzyści obu zaangażowanym stronom.
Dostawy obejmą silniki zarówno z turbodoładowaniem, jak i bez, wzorowane na konstrukcji jednostki napędowej modelu i, produkowanej w głównej wytwórni silników Mitsubishi Motors w Mizushimie (prefektura Okayama) w Japonii.
Dzięki nowemu porozumieniu, jak i trwającej już produkcji jednostki napędowej dla modelu i (ekonomia skali), MMC obniży koszty produkcji silnika.
Komentarze opinie