W ubiegłą środę przedstawiciele Toyota Motor Corp. poinformowali o ewentualnej możliwości skierowania do naprawy kolejnych 1,05 mln aut, które zostały wyprodukowane między kwietniem roku 1998 a wrześniem 2003. Chodzi o niewystarczające zabezpieczenie śrub w silnikach wysokoprężnych, co w skrajnych przypadkach może doprowadzić do zardzewienia i uszkodzenia tych elementów, uniemożliwiając prawidłową pracę silnika. Koncern analizuje sposób użytkowania pojazdów, w tym modelu Hiace i 24 innych, które trafiły na rynek azjatycki i europejski, aby mieć pewność, czy przeprowadzenie operacji jest konieczne.
Toyota poinformowała już japońskie Ministerstwo Terytorium, Infrastruktury i Transportu o skierowaniu do serwisu 246 592 pojazdów, które zostały sprzedane w Japonii. "Analizujemy obecnie to, w jaki sposób użytkowane są samochody skierowane na rynki eksportowe - powiedział rzecznik koncernu. - Jeśli będzie taka sama sytuacja jak w Japonii, wówczas istnieje możliwość, że skierujemy ewentualne do naprawy wszystkie spośród 1,05 mln aut."
Komentarze opinie