Wbrew wcześniejszym spekulacjom Dacia Logan pomyślnie przeszła testy zorganizowane przez niemieckie stowarzyszenie motoryzacyjne ADAC, które w odpowiedzi na wypadek z 22 lipca wystosował niedawno następujący komunikat prasowy:
"Rentgen dostarczył wiarygodne wyjaśnienie powodu wywrotki Dacii Logan podczas testu na uniknięcie przeszkody przeprowadzanego przez ADAC. Podczas tego testu Dacia wywróciła się podczas sesji zdjęciowej. Po tym spektakularnym wypadku specjaliści z ADAC przeprowadzili we współpracy z Renault dokładne badania w celu określenia jego przyczyn. Stwierdzono, że opony pojazdu nosiły ślady mocnego zużycia zewnętrznego obrzeża spowodowanego przeprowadzonymi wcześniej testami łosia. Opony zostały przebadane przez producenta. Okazało się, że zużycie było znacznie głębsze niż mogłoby się wydawać na oko - badanie radiograficzne wykazało, że został uszkodzony stalowy karkas. Tego typu uszkodzenie opony mogło być wyłącznie skutkiem przeprowadzonych testów, bowiem nie występuje w przypadku normalnej eksploatacji pojazdu na drodze. Podczas prób, przeprowadzonych następnie przez Renault i przez inne podmioty, z zastosowaniem nowych opon, Logan nie przewrócił się".
Wnioski przedstawione przez ADAC potwierdzają badania przeprowadzone przez Dacię i media. Ponadto Dacia potwierdza, że podczas nowych testów przeprowadzonych wspólnie przez tę firmę i ADAC, wielokrotnie powtarzany manewr omijania przeszkody nie wykazał żadnej nieprawidłowości.
Niedawno firma analityczna KPMG opublikowała informację, z której wynika, że niemały sukces odnieść może nowa generacja wyjątkowo tanich modeli, na których czele stoi Logan. Nawet w kraju takim jak Wielka Brytania, gdzie klienci przywiązują dużą wagę do prestiżu marki, wielu może zostać zaskoczonych dużą popularnością aut z tego segmentu rynku. Specjaliści podkreślają przede wszystkim atrakcyjną cenę Logana oraz maksymalne wykorzystanie dostępnych rozwiązań technologicznych w tym samochodzie.
Pomimo panujących na polskim rynku problemów i zmniejszającej się z miesiąca na miesiąc sprzedaży, Dacia Logan radzi sobie całkiem dobrze. Od początku roku do końca sierpnia sprzedaż wyniosła 2 049 sztuk, pozwalając na uzyskanie 3,88% udziału w segmencie oraz 1,23% w całym rynku. Osiągnięty poziom sprzedaży umożliwił Dacii zajęcie 16-tej pozycji w rankingu marek. Polska sprzedaż Dacii stanowi niemal 50% sprzedaży samochodów tej marki w krajach starej Unii.
Na rynku polskim Dacia Logan konkuruje m.in. z Chevroletem Aveo, Fiatem Pandą, Hyundaiem Getzem, Kia Picanto oraz Renault Thalią. Średnie ważone ceny sprzedaży tych modeli oscylują pomiędzy 32 a 42 000 złotych. Poza Pandą, które sprzedaż w ciągu ośmiu miesięcy zamknęła się ilością 9 003 sztuk, sprzedaż pozostałych modeli oscyluje pomiędzy 1 091 egzemplarzy w przypadku Kia Picanto, a 2 993 w przypadku Renault Thalia. Logan umiejscowił się w środku stawki.
Komentarze opinie