Reklama

Ponad 12 tys. sztuk Fiata 500 do końca lipca

29/08/2007 09:30
W ciągu siedmiu miesięcy od początku bieżącego roku firma Fiat Auto Poland wyprodukowała około 205 tys. samochodów, czyli o 16 tys. sztuk więcej niż w analogicznym okresie 2006 r. Na cieszący się wielkim wzięciem klientów we Włoszech i Francji model 500 przypada ponad 12 tys. egzemplarzy.
Kliknij, aby powiększyćOd stycznia do końca lipca tyskie zakłady Fiata opuściło w sumie około 205 tys. samochodów, w tym:
- Fiat 600: 25 500 sztuk
- Fiat Panda: 167 500 sztuk
- Fiat 500: 12 000 sztuk

W samym tylko lipcu w polskiej fabryce powstało 6 634 egzemplarzy 500-ki, natomiast wynik czerwcowy to 4 794 sztuki.

Plany tegoroczne zakładają wyprodukowanie w Tychach około 366 tys. samochodów, a więc o 58 tys. więcej niż w roku ubiegłym. Jest to przede wszystkim zasługa uruchomienia produkcji właśnie nowej 500-ki (*), jak również utrzymującej się nadal na rekordowo dobrym poziomie sprzedaży Fiata Pandy (**).

Od lipca Fiat 500 jest oferowany we Włoszech oraz Francji, natomiast od jesieni będzie wprowadzany na kolejne rynki europejskie. Samochód z Tychów został entuzjastycznie przyjęty na
Półwyspie Apenińskim (ponad 50 tys. zamówień). Podobnie jest nad Sekwaną.

Kliknij, aby powiększyćDzięki nowej inwestycji (uruchomienie produkcji Fiata 500) zostało przyjętych do pracy w Tychach ponad 500 nowych pracowników. W śląskiej fabryce trwają też przygotowania do uruchomienia produkcji Forda Ka kolejnej generacji, co nastąpi w przyszłym roku.

W roku 2009 zakład w Tychach będzie wytwarzał około 500 tys. samochodów rocznie, przy dziennej produkcji na poziomie około 2,2 tys. sztuk.

Dziękujemy firmie Italiaspeed za pomoc w przygotowaniu powyższego artykułu.

* FAP spodziewa się w tym roku dostarczyć 59 tys. egzemplarzy
** FAP spodziewa się w tym roku dostarczyć 270 tys. sztuk, a więc o 18 tys. więcej niż przed rokiem
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo eGorzow.pl




Reklama
Wróć do