Reklama

Polska: Wyniki sprzedaży aut osobowych w październiku

11/11/2006 18:06
Tegoroczna sprzedaż nowych samochodów osobowych wyniosła na koniec października 196 251 sztuk i jest już tylko o 1,7% (3 470 sztuk) mniejsza niż rok wcześniej.Samochody osoboweTegoroczna sprzedaż nowych samochodów osobowych wyniosła na koniec października 196 251 sztuk i jest już tylko o 1,7% (3 470 sztuk) mniejsza niż rok wcześniej. Do tak znacznego złagodzenia wskaźnika spadku sprzedaży skumulowanej w dużym stopniu przyczynił się wynik uzyskany w październiku.W dziesiątym miesiącu roku sprzedano na polskim rynku 20 925 nowych aut, co oznacza niemal 33-procentowy wzrost w stosunku do poprzedniego roku. Październikowy rezultat sprzedaży jest również większy niż w poprzednim miesiącu - o 9,4%. To trzeci wynik miesięczny od początku roku - większe osiągnięto tylko w marcu (21 626 sztuk) i w czerwcu (20 981 sztuk). Średnia dzienna sprzedaż wyniosła w październiku niespełna 805 aut (dla porównania w poszczególnych miesiącach było to kolejno 713 aut, 754, 802, 832, 819, 840, 730, 674 i 736 we wrześniu). Utrzymanie obecnego poziomu sprzedaży pozwoliłoby na przekroczenie wyniku z roku poprzedniego o około 1 -2 %. Wśród 43 marek oferowanych na rynku aż 25 wykazało wzrost sprzedaży sumarycznej w stosunku do ubiegłego roku, przy czym cztery z nich uplasowały się w pierwszej dziesiątce zestawienia, sześć ? w drugiej, a pozostałe zajmują dalsze lokaty. Kolejność na liście dziesięciu najpopularniejszych marek pozostała identyczna, jak miesiąc wcześniej. Liderem pozostaje niezmiennie Toyota. Wynik sprzedaży japońskich aut w wysokości 23 970 sztuk jest o 6,3% większy niż przed rokiem, a udział marki w rynku wzrósł z 11,3 do 12,2%. W październiku Toyota sprzedała w Polsce 2 029 swoich aut, o 36,4% więcej niż rok wcześniej. Drugą pozycję zajmuje Skoda, która znacznie zmniejszyła dystans, dzielący ją od lidera. Czeski producent sprzedał od początku roku 23 274 samochody, o 0,6% więcej niż w ubiegłym roku, przez co zwiększył swój udział w rynku z 11,6 do 11,9%. Rezultat miesięcznej sprzedaży w październiku jest - podobnie jak we wrześniu - rekordowy w skali rynku i wyniósł 2 505 aut, o 34,5% więcej w porównaniu z poprzednim rokiem. Trzecie miejsce na liście należy do Fiata. Sprzedaż sumaryczna samochodów tej marki po dziesięciu miesiącach w wysokości 20 229 sztuk jest o 2,1% mniejsza niż rok wcześniej, ale udział w rynku pozostał na poziomie sprzed roku i wynosi 10,3%. W październiku włoski producent nie przekroczył (jak we wrześniu 2006 roku czy w październiku 2005 roku) pułapu sprzedaży 2000 sztuk i uzyskał wynik 1 957 aut, co oznacza spadek o niemal 3,0%. Czwartą lokatę zajmuje ponownie Opel - marka, która wykazuje dynamiczne wzrosty tegorocznej sprzedaży. Wynik łączny od początku roku - 19 756 aut jest o 12,7% większy, a październikowy - 1 903 auta - o 59,5% większy niż rok wcześniej. Udział Opla w polskim rynku wzrósł na przestrzeni roku z 8,8 do 10,1%. Podobnie jak w poprzednim miesiącu trzy kolejne marki uzyskały mniejsze rezultaty sprzedaży skumulowanej i - w konsekwencji - zmniejszyły swoje udziały w rynku. Ford (piąta lokata) znalazł dotychczas 14 729 nabywców na swoje auta (spadek o 8,1%) i stanowi obecnie 7,5% rynku (przed rokiem 8,0%). Renault (szóste miejsce) sprzedał od początku roku 13 187 aut (spadek o 7,9%) i ma 6,7% udziału w rynku (wobec 7,2% rok wcześniej), a inny francuski producent - Peugeot (7. pozycja) sprzedał 12 284 samochody (spadek o 6,2%), co stanowi 6,3% polskiego rynku (6,6% przed rokiem). Wszystkie trzy marki osiągnęły natomiast większe wyniki miesięczne w październiku: kolejno 1 439 sztuk, wzrost o 9,8%, 1 309 sztuk, wzrost o 32,9% i 1 357 sztuk, wzrost o 29,7%. Ósme miejsce zajął ponownie Volkswagen, którego sprzedaż tegoroczna wyniosła do końca października 11 876 aut i jest o 19,0% większa niż rok wcześniej, a miesięczna - 1 945 sztuk wykazuje 88,5% wzrostu (to rekordowy wskaźnik w gronie 10 najpopularniejszych). Udział niemieckiego producenta w rynku wynosi obecnie 6,1%, wobec 5,0% przed rokiem. Na dziewiątej pozycji znajduje się Citroen z wynikiem sumarycznej sprzedaży 9 753 auta, o 15,0% mniejszym niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Udział marki zmalał w ciągu roku z 5,7 do 5,0%. W październiku na zakup samochodów Citroena zdecydowało się 1 012 klientów, o 30,4% więcej niż rok wcześniej. Większy wynik miesięczny uzyskała Honda, zamykająca listę 10 najchętniej kupowanych marek. Rezultat październikowy w wysokości 1 062 auta jest o 51,5% większy niż przed rokiem, nie wystarczył jednak do przełamania malejącej tendencji sprzedaży skumulowanej - łączny wynik 8 059 sztuk oznacza 5,5% spadku i zapewnia Hondzie 4,1% udziału w rynku (4,3% rok wcześniej). W dalszym ciągu trwa dobra passa producentów samochodów z "wyższej półki": wysokie tempo wzrostu sprzedaży utrzymują Mercedes (2 489 aut, +24,6%), Audi (2 366 aut, +16,0%), Volvo (2 222 auta, +16,2%), BMW (1 562 auta, +13,9%), Subaru (1 008 aut, +34,6%), Alfa Romeo (561 aut, +36,2%), Lexus (500 aut, +121,2%), Land Rover (444 auta, +75,5%), Jeep (384 auta, +31,1%) czy Saab (345 aut, +73,4%). Rekord należy wciąż do Ssangyonga (+473,9%). Samochody dostawczeSprzedaż samochodów dostawczych wyniosła od początku roku 31 318 sztuk i jest o 11,9% (3 338 sztuk) większa niż w ubiegłym roku. Przyczyniły się do tego rosnące wyniki aż trzynastu (spośród 19) marek, oferujących pojazdy użytkowe na polskim rynku. W październiku 3 732 samochody znalazły nabywców, co oznacza wzrost o 14,9% (12 producentów uzyskało większe wyniki niż rok wcześniej). Niezmiennie najczęściej kupowaną marką jest Fiat, do którego należy 20,8% krajowego rynku. W okresie dziesięciu miesięcy polscy klienci kupili 6 499 pojazdów dostawczych, o 3,2% (204 sztuki) więcej niż rok wcześniej. W październiku wynik sprzedaży Fiata w wysokości 701 sztuk był o 2,8% mniejszy niż przed rokiem. Na pozycji wice lidera umocnił się producent znad Sekwany - Renault. Pojazdy francuskiej marki zostały sprzedane łącznie w ilości 4 159 sztuk (wzrost o 50,7%), w tym 495 sztuk - w październiku (wzrost o 47,3%). Udział w polskim rynku zwiększył się w ciągu roku z 9,9 do 13,3%. Trzecią lokatę zajmuje ponownie Volkswagen z wynikiem tegorocznej sprzedaży 3 861 sztuk (spadek o 8,5%), z czego 483 sztuki to rezultat październikowy, o prawie 17% większy niż rok wcześniej. Do VW należy obecnie 12,3% rynku. Na czwartym miejscu plasuje się Ford ze sprzedażą na poziomie 2 949 pojazdów (wzrost o 1,0%, w październiku 339 sztuk, spadek o 5,6%) i udziałem w rynku 9,4%. Piąta lokata należy do Peugeot, który sprzedał od początku roku 2 331 aut (wzrost o 14,5%; w październiku 308 sztuk, 14,0% spadku) i stanowi 7,4% polskiego rynku. Szóstą marką jest Mercedes, sprzedany w ilości 2 021 sztuk (5,5% spadku; w październiku 265 sztuk, wzrost o 42,5%), który posiada 6,5% udziału w rynku. Na miejscach siódmym i ósmym nastąpiła zamiana: awans Citroena (1 891 sztuk, wzrost o 39,2%; w październiku 250 sztuk, wzrost o 59,2%) spowodował utratę dotychczas zajmowanej pozycji przez Opla (1 868 sztuk, 2,8% spadku; w październiku 170 sztuk, 36,8% spadku), jednak różnica dzieląca obie marki jest niewielka (23 auta).Na dziewiątą lokatę awansował (z 11. w poprzednim miesiącu) Nissan z wynikiem 1 175 sprzedanych aut (wzrost o 353,7%, w październiku 201 sztuk, wzrost o 294,1%), wyprzedzając marki Intrall (1 145 sztuk, 19,4% spadku, w październiku 148 sztuk, wzrost o 46,5%) i Kia (1 021 sztuk, wzrost o 4,9%, w październiku 67 sztuk, 30,2% spadku). Imponujące wskaźniki wzrostu wykazują marki, sklasyfikowane na dalszych pozycjach: Andoria +68,5%, GAZ +811,6%, Mitsubishi +759,0%, Toyota +147,1%, Hyundai +130,6% czy Ssangyong +266,7%.?
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo eGorzow.pl




Reklama
Wróć do