W lipcu wydatki producentów i importerów aut osobowych na reklamę w mediach (telewizja, radio, gazety i magazyny) wyniosły w sumie prawie 33,9 mln zł - wynika z danych firmy Expert-Monitor. Dla porównania, kwota przeznaczona na ten sam cel rok wcześniej osiągnęła poziom 31,5 mln zł.Największe kwoty na reklamę aut osobowych przypadły magazynom (11,1 mln zł), które wyprzedziły kolejno stacje telewizyjne (9,1 mln zł), gazety (8,5 mln zł) oraz radio (5,1 mln zł). Wydatki na reklamę samochodów osobowych stanowiły 4,4% wszystkich nakładów na reklamę w mediach. Licząc od początku roku, wydatki reklamowe producentów i importerów samochodów osobowych osiągnęły poziom około 374,4 mln zł. Wynik ubiegłoroczny to 356,3 mln zł. W porównaniu z danymi za 2005 r. wydatki na reklamę samochodów osobowych w lipcu bieżącego roku wzrosły o 7,6%. Liczba emisji wyniosła łącznie 12 877 razy (+16,2%). Najwięcej reklam samochodowych ukazało się w radiu (8 282), a na dalszych pozycjach były stacje telewizyjne (3 015), gazety (1 191) oraz magazyny (389).W podobnej statystyce za pierwszych siedem miesięcy bieżącego roku liczba emisji wyniosła 117 018 (+12,4%). Zdecydowanie najwięcej spotów wyemitowały stacje radiowe (68 983), wyprzedzając pod tym względem telewizję (35 517), gazety (10 002) oraz magazyny (2 516).Dane pochodzą z mediów objętych monitoringiem Expert-Monitor, a wszystkie podane wydatki liczone są wg cenników mediów bez upustów. ([email protected]
Komentarze opinie