Reklama

Polska: Wydatki na reklamę aut osobowych - sierpień 2006

25/09/2006 09:38
W sierpniu wydatki producentów i importerów aut osobowych na reklamę w mediach (telewizja, radio, gazety i magazyny) wyniosły w sumie ponad 20,2 mln zł - wynika z danych firmy Expert-Monitor. Dla porównania, kwota przeznaczona na ten sam cel rok wcześniej osiągnęła poziom prawie 19,4 mln zł.Największe kwoty na reklamę aut osobowych przypadły magazynom (6,1 mln zł), które wyprzedziły kolejno gazety (5,7 mln zł), stacje telewizyjne (4,9 mln zł) oraz radio (3,4 mln zł). Wydatki na reklamę samochodów osobowych stanowiły jedynie 3% wszystkich nakładów na reklamę w mediach. Licząc od początku roku, wydatki reklamowe producentów i importerów samochodów osobowych osiągnęły poziom 395 mln zł. Wynik ubiegłoroczny to prawie 375,7 mln zł. W porównaniu z danymi za 2005 r. wydatki na reklamę samochodów osobowych w sierpniu bieżącego roku wzrosły o 4,1%. Liczba emisji wyniosła łącznie 8 560 razy (-12.5%). Najwięcej reklam samochodowych ukazało się w radiu (5 955), a na dalszych pozycjach były stacje telewizyjne (1 287), gazety (1 029) oraz magazyny (289).W podobnej statystyce za pierwszych osiem miesięcy bieżącego roku liczba emisji wyniosła 125 681 (+10,3%). Zdecydowanie najwięcej spotów wyemitowały stacje radiowe (75 009), wyprzedzając pod tym względem telewizję (36 804), gazety (11 034) oraz magazyny (2 834).Dane pochodzą z mediów objętych monitoringiem Expert-Monitor, a wszystkie podane wydatki liczone są wg cenników mediów bez upustów. ([email protected]
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo eGorzow.pl




Reklama
Wróć do