Reklama

Polska: Wydatki na reklamę aut osobowych - wrzesień 2006

11/11/2006 18:01
We wrześniu wydatki producentów i importerów aut osobowych na reklamę w mediach (telewizja, radio, gazety i magazyny) wyniosły w sumie ponad 69,8 mln zł - wynika z danych firmy Expert-Monitor. Dla porównania, kwota przeznaczona na ten sam cel rok wcześniej osiągnęła poziom prawie 59,8 mln zł.Największe kwoty na reklamę aut osobowych przypadły stacjom telewizyjnym (28 mln zł), które wyprzedziły kolejno gazety (21 mln zł), magazyny (11,6 mln zł) oraz radio (9,2 mln zł). Wydatki na reklamę samochodów osobowych stanowiły 5,9% wszystkich nakładów na reklamę w mediach. Licząc od początku roku, wydatki reklamowe producentów i importerów samochodów osobowych osiągnęły poziom prawie 465 mln zł. Wynik ubiegłoroczny to prawie 435,5 mln zł. W porównaniu z danymi za 2005 r. wydatki na reklamę samochodów osobowych we wrześniu bieżącego roku wzrosły o 16,7%. Liczba emisji wyniosła łącznie 22 688 (+26,6%). Najwięcej reklam samochodowych ukazało się w radiu (13 226), a na dalszych pozycjach były stacje telewizyjne (7 562), gazety (1 527) oraz magazyny (373).W podobnej statystyce za pierwszych dziewięć miesięcy bieżącego roku liczba emisji wyniosła 148 381 (+12,6%). Zdecydowanie najwięcej spotów wyemitowały stacje radiowe (88 236), wyprzedzając pod tym względem telewizję (44 366), gazety (12 575) oraz magazyny (3 204).Dane pochodzą z mediów objętych monitoringiem Expert-Monitor, a wszystkie podane wydatki liczone są wg cenników mediów bez upustów. ([email protected]
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo eGorzow.pl




Reklama
Wróć do