Reklama

Polska: Wrześniowe wyniki sprzedaży Skody

23/10/2006 00:05
Wrzesień okazał się bardzo udanym miesiącem dla Skody, kiedy to auta czeskiej marki były najczęściej wybierane przez polskich klientów.W dziewiątym miesiącu bieżącego roku z salonów Skody wyjechały łącznie 2 442 auta, prawie 22% więcej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. Druga była Toyota ze sprzedażą na poziomie 2 089 sztuk. Tuż za nią uplasował się Fiat (2 014) i Opel (1 575). Pierwszą piątkę najpopularniejszych marek motoryzacyjnych w Polsce we wrześniu zamyka Ford, któremu udało się przekonać 1 426 klientów. W zestawieniu narastającym od początku roku Skodę wyprzedza tylko Toyota. Łącznie od stycznia do września Polacy kupili 21 941 aut tej marki, natomiast Skoda zanotowała sprzedaż na poziomie 20 769. Niewielkie różnice w wolumenie sprzedaży najpopularniejszych marek świadczą o tym, że kwestia pozycji lidera polskiego rynku w 2006 r. jest nadal otwarta. Na trzecim miejscu znalazł się Fiat, któremu udało się sprzedać 18 272 samochodów. Czwarty jest Opel - tej marce zaufało 17 853 polskich kierowców. Pierwszą piątkę najchętniej wybieranych marek zamyka Ford - z salonów tej marki wyjechało 13 290 aut.Popularność Skody pokazują w szczególności wyniki sprzedaży najczęściej wybieranych modeli samochodów. We wrześniu pierwsze dwa miejsca w tym zestawieniu przypadły właśnie marce rodem z Mlada Boleslav. Numerem jeden jest oczywiście Skoda Fabia - z salonów wyjechało 1 390 aut z tej rodziny modelowej. Druga pozycja należy do Octavii (893 sprzedane samochody). Za autami Skody uplasowały się m.in. Fiat Panda (miejsce trzecie - 825), Ford Focus (miejsce czwarte - 759) oraz Toyota Yaris (miejsce piąte - 736). Co ważne, również od stycznia do września modele Skody mogą pochwalić się równie imponującymi wynikami. Lider rynku, Fabia, przekonała do siebie 12 025 polskich kierowców, natomiast druga na liście Octavia sprzedała się w liczbie 7 859 sztuk.W rozbiciu na poszczególne modele marki Skoda sprzedaż aut we wrześniu wyglądała następująco. Tradycyjnie najpopularniejsza była Fabia, z łącznym wynikiem na poziomie 1 390 sztuk (681 aut w wersji kombi, 475 w wersji hatchback i 234 w wersji sedan). Octavia przekonała do siebie 447 klientów, a Octavia Tour - 446, co łącznie dało wynik 893 sprzedanych samochodów. Debiutująca w lipcu Skoda Roomster systematycznie zdobywa uznanie polskich kierowców - we wrześniu ten najnowszy model czeskiej marki sprzedał się w liczbie 84 sztuk. Flagowy model marki, Superb, utrzymuje wolumen sprzedaży na swoim średnim poziomie. Tym razem klienci kupili 75 egzemplarz
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo eGorzow.pl




Reklama
Wróć do