17 listopada zainaugurowała działalność Rada Dealerów przy Polskiej Izbie Motoryzacji.W skład Rady Dealerów wchodzą najwięksi dealerzy 10 czołowych marek na polskim rynku oraz szefowie markowych stowarzyszeń dealerskich. Dzięki takiej strukturze Rada jest w pełni reprezentatywna dla całego rynku dealerskiego. Prace Rady są koordynowane przez PIM.Rada będzie się zbierała co kwartał, by wyznaczyć najważniejsze problemy i cele do realizacji w czterech obszarach:1) obszar lobbingu politycznego (ustawy podatkowe, ubezpieczeniowe)2) obszar współpracy dealer - importer/producent3) obszar współpracy serwis - towarzystwa ubezpieczeniowe4) obszar związany z korektami polskiego prawa czy postępowania administracyjnego, które powinny przynieść dealerom korzyści organizacyjne i finansowePodczas pierwszego posiedzenia Rada ustaliła do realizacji m.in. następujące zadania:1) stworzenie na stronach internetowych PIM forum dyskusyjnego dostępnego dla dealerów2) przygotowanie opinii ekspercko-prawnej dotyczącej aspektów prawnych związanych z zakresem dostępu importerów/producentów do danych ekonomiczno-statystycznych stacji dealerskiej3) przygotowanie propozycji zmian administracyjnych lub prawnych, mających na celu ułatwienie uczestniczenia dealera w procesie rejestracji samochodów dla klientów4) zbadanie możliwości wprowadzenie ?ubezpieczeń zbiorczych? dla samochodów demonstracyjnych oraz samochodów komisowychRealizatorem tych działań jest biuro Polskiej Izby Motoryzacji. Kolejne posiedzenie Rady odbędzie się w lutym przyszłego roku.Środowiska dealerskie wyrażają nadzieję, że nowa, wzmocniona i w pełni reprezentatywna Rada Dealerów i jej działania spowodują poprawę pozycji tego sektora w stosunku do importerów aut i pozwolą rozwiązać wiele wspólnych problemów dla sieci dealerskic
Komentarze opinie